۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۱۷۷۷۱
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

خطبای جمعه فراتر از سلایق سیاسی، اسلام ناب را برای مردم ترسیم می‌کنند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: خطیب جمعه فراتر از هر جدول مرسوم در جامعه و بالاتر از هرگونه سلیقه سیاسی و جریان خاص، اسلام ناب را برای مردم ترسیم می‌کند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه رسانه‌ای همگانی و هفتگی بوده که رسالتش گسترش تقوا و بصیرت در جامعه دینی است.

وی اضافه کرد: این رسانه هر هفته مخاطبان خود را با دو بال تقوای دینی و آگاهی سیاسی بالنده‌تر و بیدارتر می‌سازد؛ به همین دلیل آیین نماز جمعه را عبادی و سیاسی می‌نامند چون فرهنگ عبودیت و بندگی را در بین مردم ژرفا بخشیده و در مسائل جاری آنها را فرهیخته‌تر و فرزانه‌تر می‌سازد.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: خطیب جمعه فراتر از هر جدول مرسوم در جامعه و بالاتر از هرگونه سلیقه سیاسی و جریان خاص، اسلام ناب را برای مردم ترسیم می‌کند و همراه با هدایت‌های لازم هشدارهای ضروری را نیز یادآور می‌شود.

وی ادامه داد: ازاین‌رو نماز جمعه را باید رودی روان و زلال برای زدودن شبهات فکری و آلودگی‌های سیاسی و سیاست زدگی دانست که هر هفته ذهن و فکر و تحلیل انسان‌ها را پالایش می‌کند و با تبیین درست و به‌موقع حضور در صحنه را متذکر می‌شود.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه کار فرهنگی جان‌مایه و جوهر نماز جمعه است، افزود: فضاسازی معنوی و فرهنگی بر محور ولایت فقیه و حاکم حکیم، روح نماز جمعه است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل یکی از فعالیت‌های فرهنگی ستاد نماز جمعه در هر شهر و شهرستان آن است که نگاه‌های خطیب جمعه و نگرش‌های نمازگزاران را برای آنان که به هر دلیلی از فیض حضور در نماز جمعه باز مانده‌اند و یا پیوسته نتوانسته‌اند حضور به هم رسانند اطلاع‌رسانی کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان خراسان شمالی در 17 نقطه نماز جمعه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این استان 17 امام جمعه، 35 امام جمعه موقت و هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، بنا به اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با توجه به بررسی‌های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 935 هزارنفری هشت شهرستان و 22 شهر دارد که 52 درصد جمعیت آن در شهرها و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات