۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۷۳۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

فرمان‌برداری از خداوند کلید اصلاح تمام نابسامانی‌ها است

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمان‌برداری از خداوند کلید هر درستی و اصلاح‌کننده هرگونه نابسامانی است.
آیت الله مهمان نواز آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، اظهار کرد: معارف الهی و دینی گنجینه‌های بی‌پایان و خزائن انبوهی هستند که دسترسی به آن انسان را وارد میدانی می‌سازد تا به مرحله استغنا رسیده و در بندگی استعلاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه این نکته را می‌توان از آموزه‌های علوی به‌خوبی آموخت، اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «الطّاعَةُ وفِعلُ البِرِّ هُمَا المَتجَرُ الرّابِحُ» و تأکید می‌کند که اطاعت از خدا و کار نیک دو عامل برای تجارت سودمند به شمار می‌روند.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: این امام همام همچنین می‌فرماید: «طاعَةُ اللّهِ مِفتاحُ کلِّ سَدادٍ و صَلاحُ کلِّ فَسادٍ» و یادآور می‌شود که فرمان‌برداری از خداوند کلید هر درستی و اصلاح‌کننده هرگونه نابسامانی است.

وی با اشاره به حدیث «ملاک کلّ خیر طاعة اللّه سبحانه»، گفت: معیار هر خوبی درگرو بندگی خدای سبحان بوده و بنا به فرموده امام علی (ع) «من صبر علی طاعة اللّه، عوّضه اللّه سبحانه خیراً ممّا صبر علیه»؛ هر کس بر فرمان الهی مقاومت کند خداوند بهتر از آن چیزی که بر آن صبر کرده عوض می‌دهد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به زیبایی بندگی، اظهار کرد: بندگی زیباترین جلوه عالم هستی بوده و همه پدیده‌های عالم با زبان حال و با زبان قال اظهار بندگی می‌کنند و بر این بندگی نیز افتخار می‌کنند و می‌بالند.

وی با بیان اینکه حیف است انسان از این قافله بازماند و از چارچوب بندگی سربرتابد، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در این راستا می‌فرماید: «جَمالُ العبدِ الطّاعةُ»؛ زیبایی بنده در اطاعت او از خدا شکل می‌گیرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: این امام همام همچنین می‌فرماید: «ما تَزَینَ مُتَزَینٌ بمِثلِ طاعَةِ اللّهِ»؛ هیچ زینت و زیبایی به‌مانند بندگی خدا نیست و «أشْرَفُ الأعمالِ الطاعة»؛ شریف‌ترین کارها بندگی و فرمان‌برداری خداوند است.

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین همچنین تأکید می‌کند که «بالطاعة ازلفت الجنّة للمتقین»؛ بهشت برای پرهیزکاران به‌وسیله اطاعت آنان زینت می‌یابد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات