۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۱۷۶۴۱
امام جمعه اقبالیه:

نماز شب بازدارنده انسان از گناه و معصیت است

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه خواندن نماز شب بازدارنده انسان از گناه و معصیت است گفت: انسان با خواندن نماز شب نسبت به انجام نیکی‌ها و ترک محرمات ترغیب می شود.
حجت الاسلام فاطمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه ظهر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به اهمیت نماز شب در فرهنگ دین گفت: بهترین چیزی که بنده پس از شناخت خداوند متعال و بندگی او به درگاه الهی تقرب پیدا کرده و به کمال و سعادت معنوی دست پیدا خواهد کرد به جا آوردن نماز شب است.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت نماز شب افزود: بنده اگر خود را مقید به خواندن نماز شب کند به وسیله آن به بالاترین درجه خواهد رسید به گونه ای که درهای آسمان به روی او گشوده شده و رحمت الهی شامل حال او خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه خواندن نماز شب را موجب نورانیت انسان و صفای قلب او دانست و اظهار کرد: خانه‌ای که در آن نماز شب خوانده شود در نظر اهل آسمان نورانی است چنان که اهل زمین نورانیت ستارگان را می‌بینند از این رو کسانی که برای نماز شب بیدار می‌مانند نور دائم را از آن جهت که در تاریکی شب به پاخواسته اند به ارث می برند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش خداوند متعال خطاب به حضرت موسی(ع) پیرامون نماز شب ابراز کرد: خداوند سبحان به حضرت موسی(ع) می‌فرماید ای موسی در ظلمت و تاریکی شب برای خواندن نماز شب بلند شو آن گاه که آن را به جا آوردی پاداش آن برای تو این است که قبرت را باغی از باغ های بهشت قرار می‌دهم.

خطیب جمعه اقبالیه در ادامه با بیان اینکه خواندن نماز شب بازدارنده انسان از گناه و معصیت است تاکید کرد: انسان با خواندن نماز شب نسبت به انجام نیکی ها و ترک محرمات ترغیب شده و این امر موجب می شود که دلش نورانی شده و از لغزش ها و معاصی در امان بماند و به عنوان زاد و توشه در دنیا و آخرت براب او محسوب خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه با بیان اینکه انسان همواره باید از فضایل معنوی بهره ببرد تصریح کرد: خداوند متعال با معین کردن برخی از امور مستحبی که فضیلت زیادی دارد برای انسان بستری را فراهم کرده است که آدمی با انجام آنها خود را سعادتمند دنیا و آخرت کند نماز شب هم از جمله مستحباتی است که بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: کسی که نماز شب را به پا می‌دارد باید تلاش کند از آن به خوبی مراقبت کرده و آن را ضایع نکند اگر آدمی از نماز خود به خوبی محافظت کند در روز قیامت خداوند را ملاقات کرده و به واسطه آن نماز خدا او را وارد بهشت خواهد کرد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات