۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۷۶۲۲
کدخدایی:

تقابل با صهیونیسم اساس دفاع از حقوق مسلمانان جهان است

سخنگوی شورای نگهبان نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار را از مصادیق بارز رفتارهای ضد بشری توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که دفاع و صیانت از حقوق مسلمانان جهان به ویژه در مسأله فلسطین در تقابل با جنایات رژیم صهیونیستی خلاصه می‌شود.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فاجعه نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع میانمار، اظهار داشت: بحث مسلمانان در ملل خارجی و اعتبار و حرمت آن‌ها از جمله مسائلی است که از گذشته مورد توجه جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ بر این اساس ما معتقدیم که حقوق مسلمانان صرف‌ نظر از این‌که چه مذهبی دارند در مجامع بین‌المللی باید رعایت شود.

سخنگوی شورای نگهبان توجه مستمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فلسطین را شاه‌بیت رفتارهای انسان دوستانه انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که دفاع و صیانت از حقوق مسلمانان جهان به ویژه در مسأله فلسطین در تقابل با جنایات رژیم صهیونیستی خلاصه می‌شود.

کدخدایی ادامه داد: باید توجه داشت که حدود 100 سال است در فلسطین رژیم غاصب صهیونیسم مسلمانان را به خاک و خون کشیده است؛ این در حالی است که همه دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل چنین فاجعه‌ای چشم خود را بسته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که در کنار مسأله فلسطین برای دفاع از حقوق مؤمنان یمن، سوریه، عراق و لبنان مقاومت‌هایی صورت گرفته است، ابراز داشت: باید توجه داشت که مسلمانان در برخی دیگر از کشورها متأسفانه هیچ‌گونه امکان مقاومتی برای دفاع از حقوق خود ندارند و سازمان‌های بین‌المللی هم سکوت کرده و پی‌جویی این مسائل را به‌ کلی رها کرده‌اند.

کدخدایی نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار را از مصادیق بارز رفتارهای ضد بشری توصیف کرد و گفت: باید سازمان‌های بین‌المللی و ملت‌های اسلامی توجه داشته باشند که در واقع در میانمار جنایتی علیه بشریت صورت گرفته است؛ این در حالی است که در قالب آزادی‌خواهی مقامات سیاسی این کشورها نسبت به مسلمانان از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که ملت‌های مسلمان باید در چارچوب فعالیت‌های خود در سازمان‌های بین‌المللی این سازمان‌ها را ملزم به‌ عکس العمل در مقابل چنین جنایاتی کنند.

کدخدایی با تأکید بر این‌که کشورهای اسلامی باید گردهمایی‌هایی داشته باشند و نسبت به این مسائل تبادل آراء داشته باشند، اظهار داشت: ملت‌های مسلمان برای طرح هر گونه اقدامی که متصور باشد باید با شکل دادن نشست‌های بین‌المللی نسبت به دفاع از مردم مسلمان میانمار وارد عرصه وحدت جهان اسلام شوند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر یک وحدت همه‌جانبه شکل بگیرد می‌توان کمک‌های همه‌جانبه ملت‌های اسلامی را برای دفاع از حقوق مظلومان جهان اسلام وجود داشته باشد؛ این در حالی است که با حفظ وحدت امت اسلام می‌تواند در نهادهای بین‌المللی فعالیت‌های جدی داشته باشند.

کدخدایی با تصریح بر این‌که ما معتقدیم که اگر سازمان ملل و شورای امنیت معتقد به حفظ صلح و حمایت از صلح است باید سراغ این‌گونه مسائل برود، گفت: باید توجه داشت که مسلمانان هیچ‌گونه دست‌آویزی ندارند؛ این در حالی است که همه نهادهای بین‌المللی سکوت کرده و هیچ واکنشی در مقابل چنین رفتارهایی از خود نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل باید برای حل مسأله ورود کند؛ البته این مسأله مستلزم فعالیت کشورهای مسلمان است که در حال حاضر اسفناک است شاهد این باشیم که برخی دولت ها و ملل مسلمان چشم خود را به این حقیقت بسته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان به واقعه چند روز گذشته افغانستان اشاره کرد و عنوان داشت: در این فاجعه دلخراش جمع زیادی از مؤمنان شیعه، کودکان و زنان بی‌دفاع قتل‌عام شدند و هیچ‌کس در مقابل این داستان موضع نگرفت، این در حالی است که انتظار می‌رفت حداقل کشورهای مسلمان عکس‌العملی نشان بدهند، اما متأسفانه عکس‌العملی اتفاق نیفتاد./837/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات