۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۳۱۵
امام جمعه کوهبنان:

حج همایش گسترده و هماهنگ مسلمانان در برابر مشرکین است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه مراسم حج یک مانور و همایش گسترده و هماهنگ در برابر مشرکین و کفار است، گفت: مسلمانان جهان با قرار گرفتن در کنار هم در یک سرزمین با گفتن کلمه « لا اله الله الا و لبیک اللهم لبیک» برائت خود را از مشرکین اسلام اعلام می کنند.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش وحدت در بین مسلمانان جهان پرداخت و اظهار کرد: مسأله حج یکی از فرائض دینی ما مسلمانان به شمار می آید که هم عبادت و هم سیاست است و مراسم حج در یک جا و آن هم در شهر مکه تحقق پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار مهم مراسم حج وحدت و انسجام بین مسلمانان است، بیان کرد: در مراسم معنوی حج از اقصی نقاط عالم مسلمانان با نژادها و زبان های خاص در کنار هم در یک سرزمین و در یک زمان اجتماع پیدا می کنند و این عبادت بسیار بزرگ را انجام می دهند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: وقتی این عبادت همزمان در سرزمین مکه انجام می گیرد مایه وحدت دلها و نزدیکی قلبها و ارتباط مسلمانان با همدیگر می شود و این وحدت سبب می شود مسلمانان مشکلات و موفقیت های خود را مطرح کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه یکی از راههای صدور پیام انقلاب اسلامی نیز در این مراسم معنوی مطرح می شود، ادامه داد: در مراسم حج  همه مسلمانان جهان متوجه می شوند پیام انقلاب اسلامی همان وحدت، انسجام، صمیمیت و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا کنگره عظیم حج حتی الامکان با تعطیلی مواجه نشود؛ مگر اینکه برای جان و موقعیت مسلمانان خطر خاصی را ایجاد کند و از این رو تأکید شده که مراسم حج باید هر ساله برگزار شود و اگر مسلمانان جهان از نظر مالی قادر به انجام مراسم حج نباشند باید از سوی دولت ها کمک مالی برای آنان در نظر گرفته شود تا این فریضه الهی را به جا آورند تا کنگره حج کمرنگ برگزار نشود.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: امسال نیز 85 هزار زائر ایرانی راهی سرزمین وحی شدند و همچنین از سایر کشورهای اسلامی نیز صدها هزار نفر برای انجام فریضه حج حاضر شدند تا این عبادت سیاسی را انجام دهند.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: افزون بر اینکه  مراسم معنوی حج با وحدت شکل گرفته  و  از سوی مسلمانان مشکلات و موفقیت های خود را  مطرح می کنند، یک مانور و همایش گسترده و هماهنگ در برابر مشرکین و کفار نیز شکل می گیرد.

وی ابراز کرد: مسلمانان جهان با قرار گرفتن در کنار هم در یک سرزمین با گفتن کلمه « لا اله الله الا و لبیک اللهم لبیک» برائت خود را از مشرکین اسلام اعلام می کنند که این مایه وحدت دلهای مسلمانان است و نفرت خود را نسبت به دنیای استکبار نشان می دهند.

امام جمعه کوهبنان در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله همه مسلمانان جهان در کنار هم این فریضه الهی را به نحو احسن انجام دهند تا جلوی دسیسه های دشمنان اسلام که درصددند مسأله حج را کمرنگ جلوه دهند، گرفته شود./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات