۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۲۱۷
امام جمعه موقت چابهار:

وزارت ارشاد بیماری بحران فرهنگی سینما را درمان کند

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه جای خالی تولید فیلم های ارزشی و فاخر در سینمای ایران به چشم می‌خورد، گفت: سینمای ایران دچار بیماری بحران فرهنگی شده و وزارت ارشاد باید این بیماری را درمان کند.
حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار

حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی توصیف کرد و گفت: انقلابی می‌تواند در مسیر اهداف خود ثابت قدم بماند که همه بازوهای فرهنگی حکومت از قبیل وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به درستی نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری که می‌فرمایند بهترین ابزار برای کار دینی و فرهنگی ابزار هنر است بیان داشت: معارف اگر در قالب هنر گنجانده شود و به سمع و نظر مخاطب برسد از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: دین مبین اسلام سرشار از معارف و فرهنگ است و در واقع یک دین فرهنگی است ولی در جامعه ما از سرمایه‌های موجود برای قرار گرفتن معارف دین در قالب هنر آن طور که شایسته و بایسته است استفاده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ما در دوران جنگ فرهنگی به سر می‌بریم خاطرنشان کرد: دشمن با تمام ابزارهای فرهنگی‌خود اعم از فضای مجازی، ماهواره، انیمیشن‌ها و فیلم‌های هالیوودی فرهنگ جامعه را نشانه رفته تا درون مایه‌های دینی و مرزهای فکری، اخلاقی و اجتماعی ما را از بین ببرد.

امام جمعه موقت چابهار در خصوص عملکرد وزارت ارشاد برای مقابله با تهاجم فرهنگی اذعان داشت: متأسفانه این نهاد با تمام امکانات و بسترهای مناسبی که در اختیار دارد نتوانسته از ابزار سینما در جهت پیشبرد اهداف انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب استفاده کند.

وی با بیان اینکه جای خالی تولید فیلم های ارزشی و فاخر در سینمای ایران به چشم می خورد افزود: سینمای ایران دچار بیماری بحران فرهنگی شده است.

حجت الاسلام کریمی در پایان خطاب به ریاست دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدواریم آقای روحانی بتواند وزیری مؤمن و متعهد که دلسوز نظام و فرهنگ جامعه باشد انتخاب کند تا چشم اندازی زیبا در چهار سال پیش رو در حوزه فرهنگ و سینما داشته باشیم./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات