۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۷۲۰۰
جانشین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب:

شهدا اومانیسم را خار کرده و از «من» گذشتند تا به خدا رسیدند

فتوحی با بیان اینکه منافع شخصی و جمعی در عرصه شهادت به کنار می رود، گفت: شهدا اومانیسم را خار کرده و از «من» گذشتند تا به خدا رسیدند.
سردار فتوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار احمد فتوحی در مراسم یادواره شهید حسین جعفرنژاد که شب گذشته در خیابان قدوسی قم و مقابل منزل پدر این شهید بزرگوار برگزار شد، با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس آبروی جمهوری اسلامی هستند، گفت: در جهان تفکری به نام «اومانیسم» درحال حکم فرمایی است که تنها به منافع شخصی توجه دارند، اما شهدا از این تفکر گذر کردند و با تکیه بر دو مؤلفه «انتخاب آگاهانه» و «رضای خداوند» جهانی را مدیون رشادت های خودشان ساختند.

جانشین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه شهدا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب «علم هدی» هستند، اظهار داشت: این بزرگواران به سان تابلوی راهنما هستند که خطوط و حدود را به ما می نمایانند؛ ما باید زیر این علم سینه زن باشیم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه شهادت، منافع شخصی و جمعی به کنار می رود و تنها چیزی که مهم است، پشتیبانی از ولی فقیه و فعالیت برای رضای خداوند است؛ افرادی در جنگ حاضر می شدند و در برابر دشمن سینه سپر می کردند که اگر جنگ سالیان سال هم طول می کشید دشمن نمی توانست به آنها دسترسی پیدا کند، اما با این حال دم از منفعت «من» و «ما» نزدند و عاشقانه راهی مرزهای جمهوری اسلامی شدند و یکی یکی به فیض شهادت نائل می آمدند.

فتوحی عنوان کرد: در جوامع دیگر تنها شعار مردم سالاری سر می دهند که در واقع غیر از این است، اما در کشور اسلامی ایران مردم سالاری دینی به حقیقت پیوست؛ همگان باید هوشیار باشند تا در دام برخی قالب بندی ها همانند داعش که به نام اسلام برپا می شود، اما محتوایی فاسد دارند گرفتار نشوند.

جانشین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به سعادت چشم دوختن به «علم هدی»(شهدا) است، بیان کرد: در دفاع مقدس از همه اقشار جامعه حضور داشتند، اما یکپارچه شعار حمایت از ولی خدا سر می دادند و با دست خالی در برابر بمباران ها، آتش باران ها و دیگر هجمه های دشمن می ایستادند.

وی اضافه کرد: جنگ بین ایران و عراق یک جنگ نیابتی بود، یعنی همه دنیا دست به دست هم داده بودند تا حکومت نوپای ایران را نابود کنند که شهدا با نیروی ایمان به همه آنها ثابت کردند که هیچ تجهیزاتی نخواهد توانست مردان مجاهد در راه خدا را به ترس بیاندازد.

فتوحی خاطرنشان کرد: شهدا اومانیسم را خار کردند و از «من» گذشتند تا به خداوند رسیدند؛ امروزه باید همه ما سیره شهدا را زنده نگه داریم و بدانیم آخرت به خیر شدن ما مبتنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و ملامت کردن دنیاطلبان و عافیت طلبان است.

جانشین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در پایان گفت:امروزه به برکت خون شهدای گرانقدر از کشورهای مختلف همانند نیکاراگوئه و ونزوئلا اذعان می کنند که جمهوری اسلامی مبارز واقعی با استکبار جهانی است، برای همین از ما مطالبه دارند تا اندیشه های خودمان را به زبان اسپانیایی برایشان ترجمه کنیم تا آنها نیز در مقابل استکبار بایستند؛ بنابراین می توان گفت شهدا آبروی همه دنیا هستند./841/پ202/ی

ارسال نظرات