۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۱۶۸۲۵
امام جمعه رامهرمز:

صهیونیست ها درصدد منع اعزام حجاج ایرانی بودند

امام جمعه رامهرمز گفت: نظام سلطه و مستکبران دنیا به ویژه صهوینیست ها درصدد منع اعزام حجاج ایرانی به مکه مکرمه بودند؛ اما با تدبیر رهبری و مسؤولان و علما اعزام حجاج محقق شد.
مکه مکرمه بیت الله الحرام مسجدالحرام

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه رامهرمز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: بی کفایتی آل سعود و سهل انگاری آنها که منجر به شهادت حجاج بیت الله الحرام و فاجعه منا شد به هیچ وجه از اذهان عمومی جامعه و جهان اسلام و همچنین در تاریخ فراموش نمی شود.

امام جمعه رامهرمز در ادامه بیان داشت: حج ابراهیمی و محل نزول وحی، نقطه اتصال بین مسلمانان جهان است و همچنین این کنگره عظیم محل اتحاد بین اقوام و فرقه های مختلف جهان اسلام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامهرمز خاطرنشان کرد: همایش اتحاد میان مسلمانان در موسم حج ابراهیمی نشان دهنده وحدت و اقتدار جهان اسلام علیه کفر و دشمنان اسلام ناب محمدی است که این اتحاد مسلمانان نباید از بین برود.

حجت الاسلام موسوی درباره تاثیر کنگره عظیم حج و تجمع حجاج امت اسلامی در این همایش بزرگ، گفت: تجمع وحدت آمیز امت اسلامی در موسم حج ابراهیمی به ویژه در اعلام برائت از مشرکان، اوج اقتدار و عزت مسلمانان علیه دشمنان است که آنان را به لرزه درمی آورد و لزوم اعلام برائت کفار از اعمال مهم حج ابراهیمی به شمار می آید.

وی با اشاره به تلاش برای عدم تشرف حجاج ایرانی به بیت الله الحرام از سوی صهوینیست ها و نظام سلطه، ابراز داشت: نظام سلطه به ویژه صهیونیست ها درصدد منع اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی بودند چرا که حجاج ایرانی همیشه خط مقدم مقابله با مستکبران و اعلام برائت در حج ابراهیمی هستند اما به هرحال با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مسؤولان عالیرتبه نظام و علما اعزام حجاج تحقق پیدا کرد تا دوباره جمهوری اسلامی در همایش حج ابراهیمی نماد وحدت و پرچم دار آن در میان مسلمانان علیه دشمنان اسلام باشد.

امام جمعه رامهرمز در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، حجاج ایرانی اعمال معنوی حج را به طور جدی و مطلوب عمل کنند و مسئله برائت از کفار و روحیه استکبار ستیزی و همچنین پرچم داری وحدت جهان اسلام را مانند همیشه حفظ و اجرایی کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات