۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۶۷۳۴
مدیر حوزه علمیه استان ایلام:

حج سیر وجودی انسان به سوی خداوند است

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه در حج انسان مهمان خداست، گفت: انسان در حج با خیال راحت و در نقطه امن به فکر خدا و قیامت می افتد و خانه خدا جایی است که مشرکان نجس حق ورود به آن را ندارند.
مکه مکرمه بیت الله الحرام مسجدالحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل(ع) اظهار داشت: حج در واقع حرکت از جانب بنده به سوی خداوند همراه با خلق است.

وی افزود: حج سیر وجودی انسان به سوی خداوند است و در سفر حج هجرت، سیاست، ولایت، برائت، اخوت و قدرت نهفته است؛ امام رضا(ع) می فرماید؛ در حج علوم اهل بیت تعلم داده شده و به سراسر دنیا پخش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطر نشان کرد: در حج  انسان مهمان خداست، انسان در حج با خیال راحت و در نقطه امن به فکر خدا و قیامت می افتد و خانه خدا جایی است که مشرکان نجس حق ورود به آن را ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: خانه خدا ملک هیچ کس نیست همه مردم در آنجا یکسان هستند و به منزل خود آمده اند و به خاطر این نمازشان را می توانند کامل بخوانند.
وی ادامه داد: لباس سفید احرام نماد بهداشت، صفا، تواضع، روشنی و نور و فرهنگ و ادب است و در واقع لباس سفید احرام رنگ لباس ایام نوزادی و مرگ است، لباسی است که توجهی به گرما و سرما و خودنمایی در آن نیست و نه بلند و نه کوتاه است و نشانه ای از کشور و صنف و مقام ندارد بلکه لباس مساوات و بندگی است لباس اخلاص و یک رنگی است.
این مدرس حوزه با بیان اینکه مراسم حج باید هرسال تکرار شود تا مردم روحیه بگیرند و در جریان آخرین تحولات جهان اسلام باشند تا دشمن بداند که ما هستیم و بیداریم، گفت: حجاج در این سفر سه نوع وظیفه دارند، اول اینکه وظیفه ای نسبت به مال خود که خمس و زکات آن را پرداخت کنند به طوریکه حق مردم در مال او نباشد و بهترین مال خود را صرف کند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تاکید کرد: دومین وظیفه ای  که  حاجی نسبت به خودش دارد که توبه کند و شکرگزار الهی باشد و قصد قربت و نیت خود را اصلاح کند و سوم اینکه وظیفه ای نسبت به مردم دارد و آن این است که از مردم عذرخواهی کند و به محرومان و مستضعفان و بستگان رسیدگی کند و دوستان خود را از رفتن باخبر کند.
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان گفت: به هر حال سفر حج یک سفر ساده و عادی نیست بلکه سفر حج مظهر اسلام است و مسافر این سفر معنوی باید نهایت بهره خود را ببرد./
۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات