۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۱۶۶۳۰
مدیر حوزه علمیه خراسان:

تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است و این مشارکت باید در مدیریت مطلوب قرار بگیرد.
عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه های علمیه انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه انقلاب از حوزه های علمیه نشأت گرفته است، گفت: اگر حوزه بخواهد در تمام عرصه ها پاسخگو و فعال باشد باید از سرمایه های غنی علمی برخوردار شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: اگر هدف از یک حرکت انقلابی مورد نیاز تشکیل جامعه نمونه و الگوی اسلامی باشد نخستین الزام آن علم است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: علمی که امروز مورد نیاز است و می توان با آن پاسخگوی جامعه و جهان بود، علمی است که کارآمد و روزآمد باشد و با رویکردهای فقه حکومتی بتواند حرکت کند.

وی ادامه داد: طلبه هایی که وارد حوزه های علمیه می شوند قبل از هر چیزی باید در مسیر تعلیم و تزکیه قرار بگیرند و جامعه برای این که حوزه انقلابی داشته باشد باید معنای انقلاب بودی را درک کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: طلبه ها در حوزه باید با روحیه جهادی پرورش پیدا کنند و باید بدانند حوزه تنها جایی برای مدرک گرفتن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه حوزه انقلابی شعار نیست بلکه علم و عمل است، اظهار کرد: باید از مدارس علمیه بزرگمردانی پرورش پیدا کنند که در آینده سکان دار حرکت های انقلابی نظام دینی باشند.

وی افزود: روحانیان و علما در مدارس باید از اخلاق مطلوب برخوردار بوده و برای دیگران الگو باشند، حضور روحانیان در هر مکانی باید مانند شمعی نورافشانی کرده و جامعه را هدایت کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مدیر در حوزه باید متدین، تحول گرا، جهادگر، مخلص و انقلابی باشد، گفت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است و این مشارکت مردمی باید در مدیریت مطلوب قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی عنوان کرد: تعلیم و تزکیه مانند دو بال هستند و باید در مسیر آن حرکت کرد و علم، عمل، تعلیم و تزکیه در حال و هوای مدارس علمیه موج بزند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات