۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۱۶۵۷۱
رسا گزارش می دهد؛

طلاب شاغل در گیر و دار پذیرش یا رد سوابق بیمه ای

طلبه ای که بیش از ده سال در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده و چندین سال آن را نیز در سرمای زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان به امر تبلیغ مشغول شده تا چراغ راه هدایت خیل مشتاقان معارف الهی شود، اکنون که قصد دارد در نهادی اداری مشغول به کار شود با مشکلی به نام«عدم پذیرش سوابق بیمه ای طلاب» مواجه می شود.
طلاب قاضی

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بیمه و سوابق بیمه ای به عنوان یکی از الزامات مشاغل در ایران محسوب  می شود و افراد شاغل پس از گذراندن 30 سال از عمر خود در نهادها، ادارت و سازمانهای مربوطه؛ در زمانی که گرد پیری برچهره شان می نشیند و خسته از عمری فعالیت و سخت کوشی به دنبال آرامش و آسایش در کنار خانواده خود هستند؛ همین بیمه خاطرشان را آسوده کرده و لذت عمری مجاهدت و تلاش خالصانه را برایشان شیرین تر می کند.

اما همانگونه که شیرینی حقوق بازنشستگی پس از سالها تلاش، همچون عسل کام جوانان دیروز و پیرمردان امروز را شیرین می کند؛ برخی اخبار مبنی بر مشکلات بیمه ای می تواند سالها دغدغه فکری و اضطراب را نصیب افرادی کند که سالها با تصور داشتن سابقه بیمه، منتظر رسیدن موعد بازنشستگی و استفاده از مزایای آن هستند اما ناگهان تمام این تصوراتی که در ذهن داشته اند همچون آواری فرو می ریزد و کام آنها را همچون شرنگی تلخ می سازد.

حوزه علمیه به عنوان یک نهاد انقلابی که خاستگاه انقلاب اسلامی محسوب می شود، سالانه پذیرای هزاران طلبه عاشق مکتب اهل بیت(ع) است که به تحصیل علوم اسلامی مشغول هستند و با تلمذ در پای درس علما و اساتید حوزه، سربازی در مسیر اعتلای دین و تبلیغ و ترویج مبانی اسلام را به عنوان شغل خود بر می گزینند.

طلاب علوم دینی را باید در زمره بی ادعاترین، قانع ترین و مخلص ترین نیروهای انقلاب محسوب کرد که شبانه روز به تحصیل علم، تهذیب، تعلیم و پژوهش مشغول اند و با کمترین انتظارات رفاهی، بیشترین دستاوردها را نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی می کنند و به پاسداری از حریم دین می پردازند.

متأسفانه یکی از مشکلاتی که گریبانگیر خیل عظیمی از طلاب شاغل در دستگاه هایی نظیر قوه قضائیه و دیگر دستگاه ها است؛ مسأله بیمه و سوابق پرداخت شده در سالهای گذشته است؛ موضوعی که در عدم محسوب شدن سوابق بیمه ای در سنوات شغلی افرادی که در چنین نهادهایی مشغول به کار می شوند خود را نمایان ساخته است.

مرکز خدمات حوزه های علمیه، سازمان تأمین اجتماعی و نهادهای به کار گیرنده این طلاب فاضل، سه ضلعی هستند که می توانند این معمای سردرگم و پیچیده را حل کرده و مجهولات آن را در ذهن چندهزار طلبه ای که در چنین دستگاه ها و نهادهایی مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند پاسخ داده و شبهات موجود در این زمینه را رفع نماید.

طلبه ای که بیش از ده سال در حوزه علمیه مشغول تحصیل بوده و چندین سال آن را نیز در سرمای زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان به امر تبلیغ مشغول شده تا چراغ راه هدایت خیل مشتاقان معارف الهی شود، اکنون که قصد دارد در نهادی اداری مشغول به کار شود با مشکلی مواجه می شود با نام«عدم پذیرش سوابق بیمه ای طلاب».

حال آنکه در طول این سالها هزینه ای که قرار بود بر روی شهریه این طلاب، گره ای از مشکلات آنها بگشاید، از آن کسر شده و به حساب بیمه واریز شده تا حق بیمه شغلی آنها پرداخت شود تا سالهای آینده همین مبلغ بتواند حقوقی به عنوان حقوق بازنشستگی شان، بخشی از مشکلات زندگی آنها را حل کند و مایه آسودگی خاطرشان در مسائل اقتصادی شود.

هم کلامی با طلابی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، بهتر می تواند ما را با مشکلات موجود آشنا سازد تا آنها خود از نگرانی های موجود در این قضیه سخن بگویند و مطالبات شان از مسؤولان را بیان کنند.

سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا مصاحبه ای با برخی از این طلاب انجام داده که حاصل آن در ادامه می آید.

وجوهاتی که خرج بیمه می شود

یکی از طلاب درباره مشکلات بیمه ای موجود می گوید: «بیمه ای که برای طلاب واریز می شود از وجوهات شرعی است و بنده بیش از 10 سال است به عنوان طلبه حق بیمه برایم به حساب تأمین اجتماعی واریز شده است اما هم اکنون که در دستگاه قضا مشغول به کار شده ام می گویند این حق بیمه های واریزی جزء سابقه محسوب نمی شود.»

وی می افزاید: «بیش از 10 سال این هزینه ها پرداخت شده، آن هم از وجوهات شرعی؛ اما کسی پاسخگو نیست که به چه دلیل در ردیف سوابق بیمه ای نمی آید و صندوق بازنشستگی کشوری هم می گوید حوزه علمیه بخش خصوصی است و رابطه کارگر- کارفرمایی بر آن حاکم است و قوانین مربوط به این بیمه برای شما لحاظ می شود.»

این طلبه معتقد است که باید تصمیمی عاجل برای این مشکل اندیشیده شود چراکه حق بسیاری از طلاب شاغل در نهادهای مختلف به ویژه قوه قضائیه به این صورت تضییع می شود؛ در حالی که هر طلبه ماهانه 60 هزار تومان بابت بیمه پرداخت می کند و بخشی هم از وجوهات شرعی دفتر رهبری در این موضوع هزینه می شود، نیاز است تا مسؤولان در این باره پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی ادامه می دهد: «در قوانین بیمه ای، حوزه علمیه را بخش خصوصی محسوب می کنند و در ردیف نهادهای انقلابی نیست درحالی که اصل انقلاب متعلق به حوزه است و نیاز است تا تجدید نظری در این باره صورت بگیرد، چراکه در نهادهایی مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که در قانون در ردیف نهادهای انقلابی محسوب می شود، چنین موضوع نگران کننده ای در ارتباط با موضوع سابقه بیمه وجود ندارد.»

این روحانی که در دستگاه قضا مشغول به کار می باشد معتقد است که اگر نگاه به حوزه نیز تغییر کند و این نهاد که اصل انقلاب در بستر آن شکل گرفته، نهاد انقلابی شناخته شود، این مشکل نیز مرتفع می شود.

شروع از خانه اول؛ سرنوشت طلاب شاغل در دستگاه های دولتی

شروع از خانه اول؛ این سرنوشتی است که در انتظار طلابی خواهد بود که بعد از پایان تحصیل خود سعی دارند در دستگاه های دولتی مشغول به کار شوند!

شاید سخت بتوان این موضوع را باور کرد اما حقیقتی تلخ است که در انتظار طلاب شاغل است؛ چراکه سوابق بیمه طلاب در ردیف سوابق شغلی تأمین اجتماعی محسوب نمی شود و صندوق بازنشستگی کشوری حاضر به پذیرش چنین سوابقی نست!

یکی از طلاب شاغل در این باره می گوید:« بنده بیش از 10 سال سابقه بیمه از مرکز خدمات حوزه دارم و ماهانه بیش از 65 هزار تومان از شهریه ما بایت بیمه کسر می شود اما بعد از استخدام در سیستم قضایی کشور، متوجه شدیم که این سوابق محسوب نمی شود و باید از این پس 30 سال شاغل باشیم و این حجم بالای کار و فشار فراوانی که به ما وارد می شود را تحمل کنیم تا بتوانیم از مزایای بازنشستگی برخوردار شویم. در واقع باید بعد از 10 سال از خانه اول شروع کنیم و این در حالی است که سن ما بالای 30 سال است و این موضوع در آینده مشکلات فراوانی را برای ما به وجود می آورد و با توجه به اینکه بیش از 3 هزار روحانی در دستگاه قضا شاغل هستند، این یک موضوع عمومی برای چنین افرادی است.»

وی ادامه داد:« دانشجویی که از 18 سالگی در دانشگاه علوم قضایی پذیرفته می شود و از بورسیه استفاده می کند از همان زمان سوابق بیمه ای برای او محسوب می شود و بعد از دوره تحصیلی با 25 سال خدمت و در سن 50 سالگی بازنشسته می شود اما امثال بنده باید تا حدود 70 سالگی به کار خودم ادامه دهیم تا بتوانیم از مزایای بازنشستگی استفاده کنیم و این موضوع مشکلات فراوانی به وجود می آورد و نیاز است تا مسؤولان به فکر راه چاره ای باشند»

این روحانی شاغل در دستگاه قضا از نگاه دستگاه های مختلف به حوزه گلایه مند است و می گوید که نگاه رهبر انقلاب به حوزه به عنوان یک نهاد انقلابی، با نگاه برخی دستگاه ها که حوزه را در حد یک مجموعه خصوصی درنظر می گیرند متفاوت است و نیاز است تا این نگاه دستگاه ها اصلاح شود.

ضعف در تفسیر قانون؛ علت بروز مشکل بیمه طلاب

مرکز خدمات حوزه های علمیه، سازمان تأمین اجتماعی، دستگاه قضا و دیگر نهادها و طلاب؛ عناصر اصلی این موضوع هستند که هرکدام می توانند با ایفای نقش خود در این موضوع ورود کرده و این موضوع را حل و فصل نمایند.

مرکز خدمات حوزه های علمیه که نقش تأمین نیازها و پشتیبانی طلاب در موضوع بیمه را برعهده دارد می تواند در این موضوع ورود کرده و قوانین موجود را مورد بررسی مجدد قرار دهد و حقوقی که از طلاب شاغل تضییع شده را پیگیری کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز نقش اصلی در تفسیر قانون و استفاده از راه حل های قانونی در رفع این معضل را برعهده دارد و لازم است تا مسؤولان این سازمان با همکاری و تعامل با دیگر نهادهای مرتبط، راه چاره ای برای این موضوع بیندیشند و دستگاه قضا و دیگر دستگاه های مشابه که این طلاب را استخدام کرده اند نیز می توانند با هماهنگی اداری با دیگر بخش ها به دنبال این باشند تا کمتر حقی از این طلاب تضییع شود و طلاب نیز با پیگیری های خود می توانند این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی دنبال کرده و مشکلات خود را مرتفع کنند.

البته می توان مطالبه پیگیری این موضوع به عنوان مشکلی عمومی برای طلاب را از مجمع نمایندگان طلاب نیز داشت تا آنها نیز در راستای رفع این مشکل تلاش خود را انجام دهند و این موضوع را که یک مطالبه عمومی از جانب جمعیت زیادی از طلاب است را تا رسیدن به سرانجام مطلوب دنبال کنند.

آنچه از میان سخنان طلاب درگیر با این موضوع می توان فهمید این است که عدم تفسیر صحیح از قانون ممکن است سبب بروز چنین مشکلاتی شده باشد چراکه آنها معتقدند در این بخش ضعف قانون گذاری وجود ندارد و قانون گذار در این موضوع چارچوب های کلی را بیان کرده اما تفسیر این قوانین به صورت تخصصی نیازمند هماهنگی میان مرکز خدمات، دستگاه قضا و سازمان تأمین اجتماعی است تا با یک وحدت رویه و هماهنگی و تعامل این مشکل را از پیش پای این افراد بردارند.

البته روحانیان شاغل در دستگاه قضا و دیگر نهادهای مشابه در میان صحبت های خود به این موضوع اشاره کرده اند که اگر بنابر قانون نیاز باشد تا مابه التفاوت میزان حقوق بیمه ای پرداخته شود؛ با آغوشی باز از این موضوع استقبال می کنند تا با رفع این مشکل بتوانند با خیالی آسوده و به دور از هرگونه مشغله ذهنی در ارتباط به آینده شغلی خود، به ارائه خدمت در راستای اهداف نظام اسلامی بپردازند.

گفتنی است خبرگزاری رسا در راستای وظایف رسانه ای خود، پیگیری های لازم از مسؤولان مرتبط با این موضوع را ادامه می دهد تا نتیجه آن در اختیار مخاطبان قرار گیرد./872/ز۵۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
بنده نیز درآموزش وپرورش آزمون دادم وقبول شدم اما یک سال اضافه سن داشتم وکسری سن استخدام شامل حال من نشد بااینکه ده سال سابقه تدریس درحوزه وبیمه مرکز خدمات حوزه بودم باعث وبانیان این امر روز قیامت گریبانشان راخواهم گرفت وباید جواب پس بدهند چرا که هیچ تضمینی برای آینده طلاب پیش بینی نکردن
20
2
نبی
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
منم به سرنوشت شما دچارشدم. زمان ثبت نام سامانه استخدامی سازمان سنجش _حق بیمه طلاب وروحانیون غیرشاغل _برای تقلیل سن تعریف وکد ... به ان اختصاص داده بود .اما متاسفانه مسئولین استخدامی استان حاضر به پاسخگوی نشدن مرکزخدمات هم تعمدا مخالفت خودش رو بروز داد
ناشناس
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
نتیجه گرفتید یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
سلام. خدا خیرتون بده. البته مشکل فقط قوه قضائیه نیست. ما که در آموزش پرورش هم قراره مشغول بشیم ظاهراً این مشکل رو داریم.
امیدوارم شما دست از پیگیری بر ندارید. ما هم پیگیریم. امید به خدا
20
3
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
ایا طلبه باید برای استخدام درس بخواند حال که شما انجا استخدام شدی شرعا پول بیمه باید به بیت المال برگردد نه اینکه شما به فکر مصادره به نفع خودتان هستید ای کاش اندکی به فکر دین بودید نه جیب خودتان
10
36
وحید
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کاش مقداری انصاف داشتی خودت رو بزار جای این طلبه ها بعد نظر بده اینا با سن بالا میخان برن سر کار آیا زن و بچه ندارن که فقط به فکر دین باشن شما هم کمی به فکر دین باش مبلغ دین هم جزء دینه. آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند
ابوالفضل
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
سلام
حرفتون بوی خامی میده
صحبت دوستان با دین و تبلیغ و حوزه منافات نداره
مشکل الان اینجاست امثال طلاب که مقید به دین هستن جاشون در منصب هایی که به درد مردم میخورن خالی است و فقط فک صحبت روی منبرهاشون هستن.
لطفا تامل
ناشناس
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳
داداش چرا بیراه میگی؟!! از بیت المال استفاده کرده و عالم شده تا به دین خدمت کنه.
محمد
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
سلام دوست عزیز
بیشتر فکر کنی بیشتر به نکات حرفی که میزنی متوجه میشی انشالله
خدا انشالله دیدهای مارو بیشتر باز کنه و هدایتمون کنه انشالله
محمد
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
پلی انشالله خدا همه علمامونو حفظ کنه و منصب ها رو به اهلش برسونه
مهدی
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
آفرین
حسین
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
رحمت بر شما
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
سلام آیا این پیگیری برای محاسبه سوابق بیمه در سنوات کاری نتیجه داشته است ؟آیا الان بیمه ماسبق در سنوات کاری قوه قضائیه محاسبه می شود؟
3
5
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۹
باسلام واحترام من ازروحانیون شاغل درآموزش وپرورش هستم باوجوداینکه ۹سال حق بیمه پرداخت کردم ولی بعنوان سابقه الان محسوب نشده وبااین حال شکایت به دیوان عدالت کردم به من گفتن که خصوصی هستین نه دولتی .ازمسئولین ذیربط خواهشمندم رسیدگی کنیدمن که تاتونستم ودستم بجایی میرسیداقدام کردم ولی ظاهرامشکل اساسیست وبایدحل بشه .سوابق اکثریت پذیرفته میشه الاحوزه .یاعلی
8
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
اگه میدونستم بیمه قراره کلاه به این گشادی سرم بزاره در کنار طلبگی و تحصیل کارگری میکردم حداقل بیمه کارگری برام رد میشد الان باید روز از نو شروع کنیم
واقعا جای تأسف دارد
9
0
سینا
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
شما مطمئنی که میتونی کارگری کنی . .. تن به کار سخت نمیدین شما.
جلیل صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
اینجانب طلبه به مدت بیست سال در حوزه فعالیت تبلیغی دارم. حال بنیاد شهید به جانبازان زیر بیست ورنج درصد میخواهد حقوق بدهد. به من که جانباز ده درصد وروحانی هستم ممانعت میکند بعلت اینکه بیمه حوزه۶ هستم وشاغل محسوب میشوم آیا روحانی تبلیغی شاغل هست وازکجا حقوق میگیرد..بنیاد شهید هنوز به این درک نرسیده ازا قایق شهید بعنوان ریس بنیاد شهید کل وارد این قضیه بشود واقعاً کند تلفن تماس من ۰۹۱۸۵۷۰۰۵--
3
1
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸
بله واقعا این ظلم است طلبه معمولا بعد از سی سال که به پختگی رسید جذب ارگانها میشود و با وجود پرداخت حق بیمه، سوابقش از صفر شروع میشود اما دانشجویی که از ۱۸ سالگی وارد ارگانی شده و بورس به حساب میاد تمام مدت درس هم جزو سوابقش میشه
این عدالت نیست و فشار بیش از حد به یک طلبه هست
13
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
سلام خسته نباشید چرا طلبها که بیمه تامین اجتماعی هستن بازنشستگی رو سابقه بیمه حساب نمیشه تورا خدا فکری به حالشان کنید
6
1
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
سلام
آیا امکانش هست, قبل استخدامی توی یک ارگان دولتی از بیمه حوزه انصراف داد و بصورت انفرادی بیمه رو ادامه بدیم؟
که شاید همه سوابق ده سال جزو سوابق بیمه در اون ارگان دولتی محسوب بشه؟
5
1
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
الان مملکت به اسم روحانیته ولی به کام دیگران
10
0
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۳
باسلام واحترام
دوستان لطفا جهت حل مشکل بیمه ای وعدم پذیرش سوابق آن درادارات دولتی راپی گیری کنیم حالا بانامه نگاری-شکایت و......چون حقمونه
6
0
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
به نظر بنده این معضل فقط وفقط به دستور شخص مستقیم رهبری حل میشه وشکایت وشکایت کشی کار به جایی نمیبره اگر دوستان راهی به بیت آقا دارند به گوش ایشان برسانند که این ظلم فاحش را حل کنند
6
2
حسین
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
شما وجوهاتی رو که بعنوان شهریه گرفتی برگردون اشکال شرعی داره... قرار نبود شهریه رو بگیری بری جای دیگه استخدام بشی
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
دوستان به سامانه پیگیری شکایات شبکه خبر1000601و1000600پیام بدین .
من خودم پیام دادم ولی لطفا شماهم پیام بدیدتاان شاءالله فرجی حاصل شود.
2
2
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
سامانه شکایت شبکه خبر1000600 و1000601لطفا همه طلاب شاغل پیام بدیدتاان شاءالله فرجی حاصل شود
0
0
بیقرار
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
سلام
بنده در سن ۳۰ سالگی جذب یکی از ارگانهای نظامی شدم و اکنون که ۱۰ سال است در آن نهاد مشغول به کارم متاسفانه با همین مشکل مواجهم که سنوات بیمه تامین اجتماعی حوزه علمیه بنده به مدت ۷ سال به حساب نیامده و اکنون که ۴۰ سال دارم باید ۲۰ سال دیگر یعنی تا سنین پیری مشغول به خدمت باشم تا مشغول قانون از ریشه خراب بازنشستگی شوم.
خواهشا به گوش مسئولین امر برسونید.
4
1
hldk
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
اصلا طلابی که میرن جای دیگه استخدام میشن علاوه بر پول بیمه باید شهریه های دریافتی رو هم برگردونن وگرنه ضامن هستند
3
26
ناشناس
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶
بزرگوارطلاب همینکه واردنهاددولتی میشن شهریه و....قطع میشه .ضمنا طلاب هرجاباشن سرمایه مادی ومعنوی این مملکتن .
ناشناس
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
چرا کسشر میگی
اصغر
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
اصلا سیستم مغزی شما رو من نمیفهمم
مجتبی
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
لعنت به این جمود فکری کاش به اندازه یه بچه میفهمیدی با همین طرز فکر منحرف و گندیده همه ارگانهای دولتی از وجود طلاب فاضل خالی شده حتی ـموزش و پرورش
سعید
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
یعنی یه طلبه بعداز ده سال یا بیشتر درس خوندن اگر جایی استخدام بشه این کجاش با دین منافات داره شهریه حین تحصیل که چشم گیر هم نیست چیه که تو سر طلاب میزنین یه طلبه بعد ده سال یه مدرک ارشد با صدتا شرایط میگیره ولی یه دانشجو کمتر از هشت سال بعد چرا نباید توی اموری که مربوط به تخصصشونه استخدام بشن ؟!؟!؟!
صباح
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
سلام من در زندان کار میکنم بصورت قراردادی تمام وقت ولی بیمه من مر ک بزرگ پرداخت میکند باید چکار کنم
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷
به نظر بنده دولت باید روحانیت را شغل حساب کند مخصوصا در روستاها ی بالای پانصد و مناطق اهل سنت که برگزاری جمعه را در روستا واجب می دانند و معمولا پنج وقت نماز جماعت برگزار می کنند واقلا به اندازه نصف حقوق یک معلم ابتدایی حقوق بدهد وبیمه آنها را خود دولت پرداخت کند نه اینکه از وجوهات شرعی پرداخت شود همانطور که هفتاد درصد بیمه روستائیان را پرداخت می کند
4
0
درداشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
به نظر من در حق طلاب ظلم بزرگی میشه .واقعا خدا ازشون نگذره.
7
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کاش مردمی که حرف مفت میزنن با زندگی طلبه ها اشنایی داشتن یه روز تحمل نمیکردین .اخر سر هم بدون فکر هر حرفی رو نمیزدن .در ضمن با استخدام شدن که کافر نمیشه شهریه رو برگردونه بیشتر هم میتونه خدمت کنه .
4
1
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
الان دارم نظرات رو میخونم
واقعا متاسفم برای خودم
چرا اینو از اول نگفتن بهمون
واقعا که
5
0
علی
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
منکه ناامیدشدم نه بیمه درست حسابی که دلمون گرم باشه نه شهریه که بشه یه زندگی ساده رو حداقل اداره کنیم طلبها ازهمه ارگانهامظلومترواقع شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
سلام واقعا تعصف باره چرا ۱۳الی ۱۴سال حق بیمه پرداخت بشه ولی سابقه هیچی ؟ الان که در آموزش و پرورش هستم هم سن های من ۱۵ الی ۱۶ سال سابقه کار دارن ولی من یک سال
4
0
ابوالحسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
بنده 16سال سابقه بیمه تامین اجتماعی طلاب دارم وقراره در آموزش وپرورش مشغول به کار شوم در حالی که چهل سالمه ،آیا انصافه 70سالگی بازنشسته بشم ،آیا این ظلم نیست تا کی ماباید درگیر بوروکراسی وقوانین غیرمنطقی باشیم،به چه قیمتی؟
5
0
مجتبی
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
سلام منم دقیقا مثل شما هستم مقصر خود حوزه علمیه است که در حق طلاب ;l ;hvdمیکنه
رستمی
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
سلام
سابقه بیمه تامین اجتماعی طلاب برای افزایش سن استخدام تاثیری داشت ؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
سلام
منم شاغل در نیروهای مسلح شدم و گفتند سوابق بیمه را نمیپذیریم.
به نظرم چند راه بیشتر نداره...
۱. هر وقت به تعداد سالهای بیمه حوزه از خدمت اداریمان باقی ماند، تامین اجتماعی با پرداخت بیمه های ما به سازمان محل خدمتمان، ۳۰ سال بیمه را تکمیل کنند و از ان تاریخ حق بیمه از فیش اداری ما کم نشو و با این اوضاع به خدمت اداری ادامه دهیم تا ۳۰ سال.
۲. ما به التفاوت بین بیمه حوزه و بیمه اداره خودمان را از جیب پرداخت کنیم و سنوات برایمان محسوب شود.
۳. همه با هم در دیوان عدالت اداری شکایت کنیم تکلیف معلوم شود.
2
0
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
عجب طلبه ای که مسیر تحصیلش از دانشگاه طولانی تر حقوق حاکمیتیش کمتر دیه یه سابقه بیمه رو هم لحاظ نکنن عین بی کفایتی حوزه است
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
لعنت به این همه جمود فکری. اگر طلبه ای که ۲۰ سال واقعا زحمت کشیده و به خاطر ضعف مدیریتی نتوانسته در عین لیاقت و کسب علم و فضیلتی که در طول این سالها به دست آورده آنهم با کمترین پرداختی .... چرا الان که میخواهد ثمره این خون دلها را در خارج از مجموعه حوزه به کار بندد آن هم در راستای زکات علم خویش و توسعه به زندگی خود و کم کردن فشار زندگی از گرده زن و بچه... چرا باید اینطور گرفتار سنگ اندازی عده ای پوسیده فکر قرار گیرد. یکی از دوستان که در طرح هجرت بود میگفت در اوقات بیکاری صلواتی و از باب وظیفه در مدرسه مشغول بودم که به من گفتند اگر این رویه را ادامه دهی ،حقوق نجومی را که حوزه برایت واریز میکنه قطع میکنیم. نمیگم همه طلاب ولی بسیاری از این قشر حقیقتا مظلومند البته بلانسبت عده ای قلیل که مار خورده و افعی شده اند. اگر مسئولین دلسوز این مطالب را می بینند به داد این قشر برسند. اینقدر این شهریه را پتک نکنید و به سر طلاب بزنید. به قول یکی از اساتید مورچه چیه که کله پاچش چی باشه. شهریه اندکی که اگر طرف خانواده پرجمعیت باشه و یا عروس و دوماد هیچ فرقی نمیکنه و برای همه یکی هست . وابنکه بسیار بیشتر از آنچه گرفتند خون دل خوردند منت آن را برایشان بار نکنید.
2
0
خسروی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
سلام، طلبه ای که تصمیم دارد استخدام شود در قوه قضاییه و آموزش پرورش و... چرا از همان ابتدا بیاد حوزه و از وجوهات برای بیمه خودش استفاده کند، اگر اینجوری باشه مثلا طلبه از 16 سالگی بیاد حوزه و بیمه بشه بعد از 20 سال بره آموزش پرورش و بخواد بعد 10 سال بازنشسته بشه پس کی به آموزش و پرورش و قوه قضائیه خدمت کنه، یعنی فقط 10 سال؟ اینجوری که بی عدالتی میشه، اونوقت اون کارمندی که 30 سال در آموزش و پرورش باید خدمت کنه گناهش چیه، شما وقتی بعد از راهنمایی اومدی حوزه که سنت خیلی کم بوده، درس می‌خواندی وجوهات هم بیمه می‌داده نقش شما چی بوده؟ اینجوری باید اون دانش آموز که رفته دبیرستان هم از همون موقع سوابقش حساب بشه.
1
3
ناشناس
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
این فرض در صورتی درست است که عم‌لکرد و اصل وجودیت طلاب را جدای از خدمت و تعالی عمومی جامعه حساب کنیم... در صورتی که صرف حضور و فقط حضور طلاب در یک مکان باز دارندگی دارد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
سلام دوستان نظرات رو خوندم و واقعا متاسفم برای طلاب عزبزی که مخالفت کردند با انتقال بیمه، بیش از ده سال تبلیغ و دردسرهای فراوان برای خانواده و حال که در دستگاهی دولتی مشغول می‌شویم سابقا صفر می‌شود و باید از اول شروع کنیم به نظرم نامه ای آماده کرده و خدمت آقا ارسال کنیم تا ایشان بزرگوار فکری به حال ما نمایند و این موضوع هر چه سریعتر درست شود و بتوانیم سابقه را با پرداخت مابه التفاوت داشته باشیم. التماس دعا
1
0
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
برای همه فکر چاره ایم مگر خودمان
یا خدای رحمان ادرکنا
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
سلام
آیا تا این تاریخ هم این مشکل حل نشده؟
بیمه حوزه رو تامین اجتماعی جزو سابقه فرد محاسبه نمیکنه؟
۱۴۰۱/۱/۲۶
0
1
سید ع غ
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
سلام دوستان
دوستانی که وارد آموزش و پرورش میشوند اگر بیمه تامین اجتماعی رو بخوان ادامه بدن درسته که سنواتش حساب نمیشه ولی بازنشستگیشون با آموزش و پرورش نیست و باسازمان تامین اجتماعی هستش.فقط حق پاداش اون سنینی که در آموزش و پرورش کار گردند رو میگیرن و نه بیشتر...به عنوان مثال بنده ۶ سال بیمه حوزه داشتم.حالا که وارد آموزش و پرورش شدم و تامین اجتماعی رو بخوام ادانه بدم در اداره اموزش و پرورش فقط ۲۴ سال خدمت میکنم و نه بیشتر. اما پاداشی که به طلبه ی شاغل میدن پاداش ۳۰ روز نیست بلکه ۲۴ روز به تناسب سالهایی که در اداره آموزش و پرورش کار کردم.
هرچند که از مسوولین انتظار داریم این مشکل رو حل کنند و تمام سنواتی که در زمان حوزه حق بیمه پرداخت میکردیم رو در زمان اشتغال برای طلاب حساب کنند.
1
0
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴
با سلام ؛

متقاضیان انتقال سوابق کار از بخش خصوصی به بخش دولتی و صندوق بازنشستگی کشوری در جریان باشند که بنا بر اعلام سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس (نماینده ساری) پیشنهاد امکان انتقال سوابق خصوصی از هر سازمان و یا شرکت خصوصی به صندوقهای دولتی مثل صندوق بازنشستگی کشوری به هر میزان سنوات بلامانع است. طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، این طرح در مرداد ماه ۱۴۰۰ نهایی و به تصویب رسید و به هیات رئیسه مجلس ارسال گردید و هیات رئیسه نیز اعلام وصول کرد تا برای بررسی در صحن علنی مجلس به رای کلیه نمایندگان گذاشته شده و پس از تصویب آن در صحن علنی ، جهت تایید به شورای نگهبان ارسال گردد و در نهایت جهت ابلاغ به دولت مسیر نهایی خود را طی کند.

در جزئیات این طرح اشاره شده است که انتقال کلیه سوابق خصوصی کارمندان و کارگران اعم از صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوقهای خصوصی به صندوقهای دولتی مثل صندوق بازنشستگیکشوری، صندوق بازنشستگی بانکها، صندوق بازنشستگی نفت و . . . به هر میزان سنوات بلامانع است و تنها با درخواست متقاضی این امر میسر خواهد بود. ضمنا هزینه انتقال را یا صندوق مبدا به صندوق مقصد می پردازد و یا شخص متقاضی باید مبلغ مابه التفاوت را بپردازد که احتمالآ امکان پرداخت اقساط آن توسط کارمند و یا کارگر نیز وجود خواهد داشت.

حال باید بعد از تایید کابینه جدید دولت آقای دکتر رئیسی ، منتظر بررسی طرح مورد نظر که در دستور کار مجلس قرار دارد بمانیم تا روال خود را طی کند.

متقاضیان می توانند آخرین اخبار مربوط به این طرح را از کمیسیون اجتماعی مجلس جویا شوند
2
1
عیدانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲
با سلام ؛

متقاضیان انتقال سوابق کار از بخش خصوصی به بخش دولتی و صندوق بازنشستگی کشوری در جریان باشند که بنا بر اعلام سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس (نماینده ساری) پیشنهاد امکان انتقال سوابق خصوصی از هر سازمان و یا شرکت خصوصی به صندوقهای دولتی مثل صندوق بازنشستگی کشوری به هر میزان سنوات بلامانع است. طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، این طرح در مرداد ماه ۱۴۰۰ نهایی و به تصویب رسید و به هیات رئیسه مجلس ارسال گردید و هیات رئیسه نیز اعلام وصول کرد تا برای بررسی در صحن علنی مجلس به رای کلیه نمایندگان گذاشته شده و پس از تصویب آن در صحن علنی ، جهت تایید به شورای نگهبان ارسال گردد و در نهایت جهت ابلاغ به دولت مسیر نهایی خود را طی کند.

در جزئیات این طرح اشاره شده است که انتقال کلیه سوابق خصوصی کارمندان و کارگران اعم از صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوقهای خصوصی به صندوقهای دولتی مثل صندوق بازنشستگیکشوری، صندوق بازنشستگی بانکها، صندوق بازنشستگی نفت و . . . به هر میزان سنوات بلامانع است و تنها با درخواست متقاضی این امر میسر خواهد بود. ضمنا هزینه انتقال را یا صندوق مبدا به صندوق مقصد می پردازد و یا شخص متقاضی باید مبلغ مابه التفاوت را بپردازد که احتمالآ امکان پرداخت اقساط آن توسط کارمند و یا کارگر نیز وجود خواهد داشت.

حال باید بعد از تایید کابینه جدید دولت آقای دکتر رئیسی ، منتظر بررسی طرح مورد نظر که در دستور کار مجلس قرار دارد بمانیم تا روال خود را طی کند.

متقاضیان می توانند آخرین اخبار مربوط به این طرح را از کمیسیون اجتماعی مجلس جویا شوند
2
0
محمد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
بنده نیز درآموزش وپرورش آزمون دادم وقبول شدم اما 3 سال اضافه سن داشتم وکسری سن استخدام شامل حال من نشد بااینکه ده سال سابقه تدریس درحوزه به عنوان استاد دارم وبیمه مرکز خدمات حوزه بودم امروز پرونده مرا در مرکز استان نگرفتن نمی دانم چه کار کنم اگر کسی نتیجه گرفته لطفا بگوید
البته آنجا به من گفتند اگر حوزه نامه بده مبنی بر اینکه شما از بیمه دولتی استفاده کرده اید ما قبول میکنیم
1
0
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
با سلام لطفا کسانی که حرف آنها در کشور و مجلس نفوذ داره خواهشمندیم در خصوص الحاق سابقه طلاب از حوزه به نهادهای اداری استخدام شدن پیگیری نمایند تا جزء سابقه بیمه طلاب به حساب بیاورند واقعا ظلم به طلاب است
0
0