۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۱۶۱۸۱
دبیر ستاد اربعین قم خبر داد؛

اختصاص سهمیه ۵۵ هزار نفری به زائران قمی در اربعین

دبیر ستاد اربعین استان قم از اختصاص ۵۵ هزار سهمیه به استان قم جهت اعزام زائران به راهپیمایی اربعین حسینی (ع) خبرداد
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین استان قم در جلسه ستاد اربعین که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: ستاد اربعین استان قم متشکل از 6 کمیته است که هماهنگی میان کمیته های مختلف در جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران، برعهده این ستاد قرار دارد.

وی افزود: قم به دلیل این که در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد، پذیرای زائران و مسافران بسیاری است و این موضوع در ایام اربعین به میزان چشمگیری افزایش می یابد و سال گذشته اسکان این زائران در مصلای قدس انجام شد.

دبیر ستاد اربعین استان قم تصریح کرد: سهمیه ای همانند سال قبل برای اعزام زائران اربعین حسینی(ع) برای قم درنظر گرفته شده است و امسال نیز در مجموع 55 هزار نفر سهمیه استان قم برای اعزام زائران به عراق در ایام اربعین است که پذیرایی و اسکان این زائران در موکب های استان قم صورت می گیرد.

وی با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته در بحث اربعین سال گذشته خاطرنشان کرد: بررسی های تخصصی در موضوع اربعین و اعزام زائران انجام شده و مشکلات و معایب و همچنین محاسن برنامه های سال گذشته استخراج شده که نیاز است تا برای رفع این نقایص و تقویت محاسن تلاش ویژه ای انجام شود.

گلیکانی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در سال گذشته موجب نارضایتی مردم شد، بحث افزایش دو برابری نرخ کرایه ها است که این موضوع اجحاف بزرگی در حق زائران بود.

وی تأکید کرد: این موضوع سبب شد تا مردم به استفاده از خودروهای شخصی و همچنین خودروهای غیرمجاز روی بیاورند و همین مسأله، مشکلات فراوانی در بحث حمل و نقل جاده ای به سبب مشکلات زیرساختی و مواصلاتی منتهی به مرزها به وجود آورد.

این مقام مسؤول ادامه داد: رشد قارچ گونه برخی دفاتر غیر مجاز و دفاتر زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی یکی دیگر از مشکلاتی است که سال گذشته وجود داشت و با توجه به راه اندازی سامانه سماح و تأکید به ثبت نام زائران در این سامانه به منظور استفاده از امکانات درنظر گرفته شده برای آنها، ثبت نام زائران در  این دفاتر غیر مجاز مشکلاتی را به وجود آورد که نیاز است امسال توجه ویژه ای به رفع این مشکل شود.

گلیکانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که تلاش های ستاد اربعین که به صورت شبانه روزی انجام می شود سبب جلب رضایت زائران اربعین حسینی(ع) شود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات