۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۱۵۷۴۳
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین:

فرهنگ رضوی محوری مناسب برای برنامه های فرهنگی کشور است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین گفت: می‌توان محور فرهنگ را در کشور با توجه به محور فرهنگ امام رضا(ع) تبلیغ کرد، همچنین حضرت معصومه(س) نیز موضوع علم و عفت را معرفی کردند که می‌توان از آن نیز بهره برد.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به تاثیر حضور حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان در ترویج معنویت در کشور گفت: هنگامی که امام رضا(ع) به ایران می‌آیند علم معنویت را برافراشته ساخته و حکومت را بر مبنای حکومت دینی اعلام می‌کنند، بنابراین وجود ایشان چه در زمان حیات و چه پس از شهادت در ترویج معنویت اثر گذار است.

وی در ادامه افزود: مردم ایران نیز با وجود داشتن پیشینه آتش پرستی، محبت خود به ساحت معصومین(ع) را به اثبات رسانده‌اند، این محبت و معنویت همواره وجود داشته و گاه گروه‌ها و کاروانها از اطراف برای دیدار و فراگرفتن معارف و معنویت خدمت امام می‌رسیدند.

حجت الاسلام کاظم لو سپس با تاکید بر وجود آرامش در حرم امام رضا(ع) ابراز داشت:با بررسی وضعیت روحی افراد در حرم امام رضا(ع) می‌توان  دریافت که آنان در آن مکان از آرامش ویژه‌ای برخوردار هستند که در خارج از آنجا  آن را ندارند، در واقع افراد در آرامش آن مکان به آرامش می‌رسند.

وی درباره راه رسیدن به ثبات و استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی اظهار داشت: آشنایی بیشتر با سرچشمه معنویت و افزایش ارتباط با آن راه رسیدن به ثبات فرهنگی و دینی است، سرجشمه معنویت نیز دین است و بنابراین باید آن از زبان اهل دین و نه طبق سلیقه به جامعه معرفی شود.  

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: ارتباط با کتاب، سنت و کردار معصومین(ع) بعنوان دین مداران راه ارتباط با سرچشمه معنویت است، بنابراین باید از وجود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کشور در جهت ایجاد، گسترش و استحکام معنویت بهترین استفاده و بهره وری را برد.

وی سپس به بیان میزان توجه مسؤولان در استفاده از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در راستای مهندسی فرهنگی کشور پرداخت و عنوان کرد: با وجود فعالیتهایی که در راستای استفاده از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) صورت گرفته، بهره وری از این ظرفیتها  در راستای مهندسی فرهنگی کشور به میزان مطلوب نبوده؛ زیرا فعالیت در محضر امام باید به اندازه دل امام؛ یعنی به اندازه گستره عالم باشد.

حجت الاسلام کاظم لو در ادامه افزود: می‌توان محور فرهنگ  را در کشور با  توجه به محور فرهنگ امام رضا(ع) استوار و تبلیغ کرد، همچنین حضرت معصومه(س) نیز موضوع علم و عفت را معرفی کردند و می‌توان از آن نیز بهره برد، اما هم مسؤولان و هم خود مردم در این باره غفلت کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: ما نباید تنها به خواندن زیارت نامه اکتفا کنیم، لازم است حداقل یک بار در سال زندگی ایمه و اهل بیت(ع) را مرور و مورد مطالعه قرار دهیم که به طور قطع برای ما فایده‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت./955/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات