۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۲۵۹

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله رسولی اراکی در قم برگزار شد

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله رسولی اراکی کرهرودی با حضور علما و فضلای حوزوی و همچنین مردم ولایتمدار قم،‌ سنندج، تهران، اراک و کرج در مسجد امام رضا(ع) قم برگزار شد.
آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله رسولی اراکی کرهرودی با حضور علما و فضلای حوزوی و همچنین مردم ولایتمدار قم،‌ سنندج، تهران، اراک و کرج در مسجد امام رضا(ع) واقع در میدان آیت الله سعیدی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از دفتر رهبر معظم انقلاب، همچنین نمایندگانی هم از دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، سیستانی و فاضل لنکرانی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری، حجج اسلام غضنفری نماینده دفتر امام راحل و حجت الاسلام والمسلمین ملکا عضو دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز در این مراسم حضور یافتند؛ همچنین رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله اعرافی نیز یه مناسبت درگذشت آیت الله رسولی اراکی پیام تسلیت فرستادند.

حجت‌الاسلام جوانمرد در این جلسه با اشاره به این که تبلیغ، خطابه و منبر بسیار حساس و با اهمیت است، گفت:‌ یک مبلغ اگر بخواهد تأثیرگذار باشد، باید در وهله نخست درجه اخلاص خود را بالا برده و همچنین همواره به صلاح جامعه سخن بر زبان جاری کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که منبر جای سخن حق بر زبان جاری کردن است، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در برابر یزید ملعون هنگامی که می‌خواستند ایراد خطبه کنند فرمودند «می توانم بر روی این چوب بروم و سخن بگویم؟»؛ بنابراین منبری که بر روی  آن حساب های شخصی تسویه می شود، منبر نیست بلکه چوب است.

وی ادامه داد: آیت الله رسولی اراکی بیش از نیم قرن در جهت نشر معارف دینی تبلیغ کرد و استعداد ویژه ای در زمینه منبر، خطابه و روان شناسی داشت، چراکه در هر مجلسی که حاضر می شد به مناسبت سلیقه های افراد سخنرانی می کرد.

حجت‌الاسلام جوانمرد با اشاره به این که یک مبلغ برای اثرگذاری بر روی جامعه باید ممارست طولانی داشته باشد، عنوان کرد: اگر آیت الله رسولی اراکی به این مقام والا دست یافت تنها به این علت بود که سال‌ها به خودسازی مشغول بود./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات