۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۱۴۲۳۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر رودان:

معنویت و فرهنگ دینی مردم در جامعه اخلاق مدار تقویت می شود

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان گفت: جامعه اخلاق مدار در برابر خطرات و تهدیدات دشمن واکسینه و تقویت معنویت و فرهنگ دینی مردم در این گونه جوامع محقق می شود.
حجت الاسلام زارع

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه و امام رضا(ع) گفت: حضرت معصومه (س) در میان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه، با لقب «کریمه اهل بیت» یاد می شود و از میان بانوان اهل بیت(ع)، این نام زیبا، تنها به آن حضرت اختصاص دارد. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) در نگاه اهل بیت(ع) و امامان معصوم دارای ارزش و جایگاه خاصی است افزود: روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) به دلیل اهمیت و جایگاه دختران در جامعه و حساس بودن نقش آن ها در ساخت آینده جامعه، نامگذاری شده است تا هم دختران و هم والدین آن ها قدردان این نعمت بزرگ باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان با اشاره حضور امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(ع) و ارادت خالصانه مردم ایران به این بزرگواران تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در زمان حیات اهل بیت(ع) و بعد از آن، همیشه پیرو ایشان بوده و دلداده محبت فرزندان زهرا (س) هستند و از حضور نواده ای از اولاد معصومین به عنوان محلی برای انس و ارتباط با خدا و عرض حاجت و راز و نیاز با معبود یگانه انتخاب کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه روح مناجات و معنویت در هر نقطه ای از ایران اسلامی که مزار شریف یکی از امامزادگان بوده بیشتر است افزود: این انس و معنویت با حضور امام رضا (ع) و خواهر عزیزشان حضرت معصومه(س) بیشتر شده است از این رو باید خدای متعال را شکر کنیم که توفیق میزبانی فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) را به ما عنایت فرموده است.

حجت الاسلام زارع بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در حدیث معروف ثقلین دو امانت گرانبها که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت(ع) برای ما به یادگار گذاشتند و زمانی که این دو کنار هم قرار می گیرند موجبات هدایت و سربلندی مسلمانان می شود.

مدیر مدرسه علمیه رودان تاکید کرد: بیانات اهل بیت عصمت و طهارت که برابر با قرآن است در هر مسیری راهگشا خواهد بود و پیروی از سبک زندگی و منش و رفتار این بزرگواران نیز نقش مهمی در مصون ماندن انسان از خطاها و گناهان دارد.

وی با تاکید بر پیاده سازی و استفاده بهینه از بیانات گهربار ائمه اطهار(ع) در زندگی روزمره گفت: در این صورت، زندگی خود را در دنیا و آخرت تضمین کرده و سعادت را برای خود و اعضای خانواده به ارمغان می آوریم.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: ضروری است تا این کلمات گهربار اهل بیت(ع) که برنامه زندگی دنیا و تضمین کننده سعادت آخرت است به صورت ملموس در اختیار مردم قرار بگیرد و بر روی آن بسیار تاکید شود، برای دست یافتن به جامعه ای اخلاق مدار، این مهم باید به صورت یک فرهنگ و یک برنامه در اختیار عموم باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان همچنین اضافه کرد: جامعه اخلاق مدار در برابر خطرات و تهدیدات دشمن واکسینه و همچنین معنویت و فرهنگ دینی مردم نیز تقویت می شود./۸۵۱/ت302/ب1

ارسال نظرات