۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۱۰۲
مسؤول شجره طیبه صالحین کشور:

واقع بینی و آرمان گرایی خصلت یک طلبه انقلابی است

مسرول و پایه گذار شجره طیبه صالحین کشور، گفت: واقع بینی و آرمان گرایی خصلت های یک طلبه انقلابی بوده و طلبه مجاهد مدبر نتیجه توأم شدن این دو خصلت است.
حجت الاسلام والمسلمین سعید دسمی، مسؤول و پایه گذار شجره طیبه صالحین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سعید دسمی، مسؤول و پایه گذار شجره طیبه صالحین کشور، در اختتامیه دوره تربیت طلبه انقلابی که صبح امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه آرمان گرایی از عناصر و مؤلفه های انقلابی گری است، خاطرنشان شد: یک طلبه انقلابی باید آرمان گرا باشد و نشانه چنین آرمان گرایی بنا به سخنان رهبرمعظم انقلاب مجاهدت است؛ از این رو یک طلبه آرمان گرای مجاهد باید در برابر سختی ها و ناملایمات، تحمل و استقامت داشته باشد.

مسؤول و پایه گذار شجره طیبه صالحین با بیان اینکه مقاومت در برابر سختی ها و ناملایمات مجاهدت است، عنوان داشت: مجاهدت توأم با مقاومت نتیجه بخش است و مجاهدت پایدار و بنیادین با چنین استقامتی رقم خواهد خود.

این مقام مسؤول واقع بینی را دیگر خصلت طلبه انقلابی عنوان کرد و افزود: آرمان گرایی سبب قرار گرفتن در فضای غیرواقعی و نامأنوس و عدم درک محیط پیرامونی نمی شود؛ با چنین خصلتی طلبه انقلابی واقعیت های پیرامون را درک و فهم کرده و تسلیم واقعیت های نادرست نخواهد شد.

حجت الاسلام دسمی ادامه داد: هدف از واقع بینی تغییر و ایجاد تحول در واقعیت های غلط، تأیید واقعیت های درست و تقویت آنها است و توأم شدن آرمان گرایی با واقع بینی سبب خواهد شد تا طلبه مجاهد مدبر پدید آید که با مجاهدت، استقامت کرده و از راه چنین استقامتی واقعیت های غلط را تغییر دهد.

وی بصیرت را شاخصه دیگر طلبه انقلابی برشمرد و گفت: طلبه انقلابی باید درک صحیحی از واقعیت ها و مسائل داشته باشد که با داشتن بصیرت، قادر به تشخیص درست از نادرست است؛ به عبارت دیگر تشخیص و فهم و اقدام به عمل از مؤلفه های اصیل یک طلبه انقلابی است که نبود آنها هزینه ها سنگینی را در پی خواهد داشت.

 مسؤول و پایه گذار شجره طیبه صالحین کشور ابراز داشت: اخلاق، معنویت، رفتار عملی، خلوص، مهارت و فن آوری دیگر نیازهای یک طلبه انقلابی است،

این مقام مسؤول در پایان با بیان اینکه ظرفیت حوزه های خوزستان باید در خدمت کل کشور باشد، اظهار داشت: هر طلبه ای در حوزه و مسجدی که خدمت می کند خود را باور داشته و اقدام های انقلابی برای اثربخشی فعالیت هایش انجام دهد./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات