۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۱۴۰۹۲
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

منافع ملی محدود به منافع محسوس و مادی نیست

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: منافع ملی باید منافع و مزایایی باشند که هویت و ملیت مجموعه کشور را در نظر می‌گیرد که برخی از این منافع و مزایا مانند حفظ حریم مرزی محسوس و برخی همچون اعتقادات غیر محسوس و غیر مادی هستند.
منافع ملی

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به ویژگی منافع ملی گفت: منافع ملی باید منافع و مزایایی باشند که هویت و ملیت مجموعه کشور را در نظر می‌گیرد که برخی از این منافع و مزایا محسوس و برخی غیر محسوس و غیر مادی هستند.

وی ادامه داد: اگر ناوی بیگانه وارد آبهای کشور ما شود، هویت ملی ما را مورد تجاوز قرار داده است، این قبیل امور کاملا محسوس هستند اما برخی اما برخی منافع هستند که تا این اندازه محسوس نیستند، که اعتقادات ما، زبان، پیرو تشیع بودن اکثریت، ولایت فقیه و قانون اساسی از جمله این منافع هستند و اگر در ارتباطات بین المللی به گونه‌ ای عمل شود که حق آنها ادا نشود منافع ملی ما به خطر افتاده است.

حجت الاسلام عبدالهی سپس ابراز داشت: با وجود اینکه این قبیل موارد غیرمادی نیز از جمله منافع ملی ما به شمار می‌روند برخی دولتمردان و افراد منافع ملی را مواردی همچون تجاوز هوایی یا زمینی دشمن می‌دانند.

وی با بیان اینکه حفظ منافع ملی مساوی همان حفظ هویت کشور است خاطر نشان کرد: حفظ منافع ملی مساوی با حفظ هویت کشور است و با به خطر افتادن آن باید از آن دفاع کنیم، در واقع مورد تجاوز قرار گرفتن رفتارها و اموری که مربوط به ملیت است کم کم باعث نابودی کل کشور می‌شود، بنابراین برای خفظ هویت و شانیت و شخصیت باید از منافع ملی دفاع کرد و در جهت حفظ آنها کوشید.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین سپس به موانع دفاع از هویت ملی اشاره کرده و ابراز داشت: نادیده گرفتن حقوق ملی، بی توجهی مردم نسبت به منافع ملی، استخدام مزدور از داخل کشور و حساسیت زدایی و کمرنگ کردن حساسیتهای ملی از جمله موانع حفظ و دفاع از منافع ملی است.

وی ادامه داد: برای اینکه دشمن میدان را از ما گرفته و موفق شود باید مبارزین را از میدان خارج کند و او این کار را از طریق بی تفاوت ساختن مردم نسبت به ارزشها و برعکس جلوه دادن ارزشها و ضد ارزشها انجام می‌دهد.

حجت الاسلام عبدالهی درباره راه مبارزه با دشمن در راستای منافع ملی عنوان کرد: منافع ملی ما برای دشمن منفعت نیست و به همین دلیل نیز سعی در ضد ارزش نشان دادن آنها دارد، راه مبارزه با این اقدام دشمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه‌های مختلف است.

وی در پایان گفت: لازم است نیروهای انتظامی با مظاهر ضد منافع ملی و افرادی که منافع ملی را زیر پا می‌گذارند مقابله کند؛ زیرا عدم مقابله حمله به منافع ملی و جرات‌مند شدن افراد را در پی خواهد داشت./955/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات