۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۰۸۳
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

استمرار انقلابی ماندن حوزه نیازمند تلاش حوزویان است

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امروز از مدیریت حوزه گرفته تا نهادهای حوزوی و حتی بدنه حوزه علمیه معنا و مفهوم حوزه انقلابی را اکسیژن مسیر اجتهاد در دین خدا می دانند؛ اما باید حوزویان برای استمرار حوزه انقلابی تلاش و فعالیت دو چندان داشته باشند.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به انقلابی بودن حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز ضرورت حوزه انقلابی پدیده ا ی جدی است که کیان اهداف بلد صالح را تضمین می کند  و نباید مطالبات رهبری به سمینار و کمیسیون خلاصه شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قاطبه حوزویان دوست دار راهکار و راهبردهای عملی از دست اندر کاران در این زمینه هستند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: حوزه انقلابی یعنی تضمین مرجعیتی که حکم تحریم تنباکوی او گسل های تاثیر گذار در نخ نما شدن استعمار را فعال سازد و حوزه انقلابی یعنی جدیت دو چندان در علم توام با عمل و حوزه انقلابی به معنای صدور عالمان ربانی و مجاهدان راسخ در علم وحیانی است.

وی ابراز داشت: حوزه انقلابی ایجاد توانمندی برگرفته از عنصر زمان و نیاز امت اسلام است که ار مناره های بصیرت و معرفت منادیان حق محور، اتحاد و انسجام را در برابر استکبار و صیونیزم و منافقان مرتجع که بر چهره پلید خود نقاب اسلام زده اند را با مرزبندی و تفاوت اسلام آمریکایی و اسلام محمدی تبیین سازد.

ناب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: حوزه انقلابی خط قرمز مرجعیت معظم است که با فتوای خود موصل، پاره تن عراق را به آغوش اسلام باز گرداند و حوزه انقلابی یعنی فتوای حرمت سلاح هسته ای و ساخت و اجرا و به کار گرفتن آن، این پژواک سخن دیدبان اصلی انقلاب است که با پیش بینی برجام قبل از بدعهدی آمریکا دست آنان را رو کرد و نظام یک بام و دو هوای کاخ سفید را بر ملا کرد و حوزه انقلابی دارای پیشوایی است که کتاب چهل حدیث او مملو از عرفان و اخلاص برگرفته از مکتب اهل بیت است.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی یعنی فقه مبتنی بر جواهر که نمی از افکار اقیانوس امام خمینی در تحریر الوسیله تجلی می یابد و در فلسفه مرکب از دین و عقل در فصوص الحکمه خودنمایی می کند.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: حوزه انقلابی کتاب جهاد مبارزه با نفس را به رشته تحریر در می آورد و نیرنگ کسروی ها را چون طومار در هم پیچیده و به حاشیه می راند و این فریاد حوزه انقلابی بود که از منبر مسجد اعظم قم به اول طاغوت ایران هشدار می دهد و برای پیش برد اهداف اسلام دست مراجع را بوسه می زند.

وی افزود: امروز باید حوزه انقلابی مبانی تفکری و فقهی، علمی، فرهنگی و اجتماعی خمینی کبیر را به عنوان احیاگر علوم اهل بیت همواره زنده نگه دارد.

رییس موسسه نور ایمان ابراز داشت: این توان و قدرت حوزه انقلابی است که رهبری نظام اسلامی قریب به سی سال در دروس خارج فقه خود با احیای مبانی علمی امام در کنار رهبری بی نظیر خود در تاریخ اسلام  چشمه فیاض اجتهاد را تا عمق تابش الفاظ و معانی مبانی دین، با حکمت روز آمد به اندیشه ای جریان ساز در جهان کشف و شهود، تجربه و علم ترقی و تکامل داده است.

وی گفت: این حوه انقلابی است که شاهد هستیم که زوایای انوار پرتو خورشید تفقه در زندگی فردی و اجتماعی آن میدان سیاست را با تجسم عینی آیات الهی که دیانت ما عین سیاست ما است مبدل ساخته است.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: امروز از مدیریت حوزه گرفته تا نهادهای حوزوی و حتی بدنه حوزه علمیه معنا و مفهوم حوزه انقلابی را اکسیژن مسیر اجتهاد در دین خدا می دانند و باید حوزویان برای استمرار حوزه انقلابی تلاش و فعالیتی دو چندان داشته باشند./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات