۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۱۴۰۸۲
رییس مرکز تخصصی نماز:

امنیت ضامن آرامش جامعه است

رییس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه همه جوامع به شدت به دنبال آرامش هستند، گفت: امنیت مایه آرامش جامعه است که به فضل الهی امروز در جامعه ما این امنیت و آرامش به خوبی حاکم است.
حجت الاسلام کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز، شب گذشته در جوار مزار مطهر شهداى گمنام گفت: خداوند در قرآن می‌گوید: «أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ»، رسما می‌گوید شما محتاج هستید.

وی افزود: خدا وقتی به مقام انسان می‌رسد واژه‌ی فقیر را در مورد انسان به کار می‌برد، فقیر یعنی نیازمند، خدا اصلا از این واژه در این مقام استفاده کرده است. می‌گوید: ای انسان، تو نیازمند هستی. خدایا مقصد نیاز من چه کسی است؟ می‌گوید: تو نیازمند به خود من هستی.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: خداوند می‌فرماید: شما می‌خواهید آرامش داشته باشید «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ». می‌خواهید رشد داشته باشید «إِنِّی وَضَعتُ رَفعَةُ وَ الدَّرَجَة فِی صَلَاةِ اللَّیل»، آن را در اتصال به خود قرار دادم. هر چیزی که دنبال آن می‌گردید بفهمید که به من در زندگی دنیا نیاز دارید، نه فقط برای دنیای خود، برای برزخ و قیامت خود هم به من محتاج هستید.

رییس مرکز تخصصی نماز ابراز کرد:  روایت شده حضرت زهرا(س) بعد از نماز عصر از عذاب جهنم ضجه می‌زدند، اهل بیت(ع) به شدت از عذاب جهنم نگران بودند.

وی با اشاره به اینکه رفع نیازهای انسان ضروری است اما باید از مسیر درست انجام شود، گفت: گاهی جامعه برای رفع نیازش از راه غیر می‌خواهد به مقصد برسد و مشکل امروز جامعه‌ ما نیز همین است که برخی می‌خواهند به نتیجه برسند اما راه درست را نمی‌رود.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: جامعه‌ی ما الان به شدت دنبال آرامش است بنابراین امنیت را که مایه آرامش است در جامعه برقرار می‌کند امروز ضد انقلاب از یک چیز در انقلاب ناراضی نیست و آن هم امنیت ایران است.

رییس مرکز تخصصی نماز با تاکید بر اینکه اگر جامعه ای مسیر اشتباهی را برود هرگز به نتیجه نمی‌رسد، گفت: نشاط و شادابی در گور انتخاب مسیر درست است برای مثال برخی تصور می‌کنند با تکبر شخصیتشان بزرگ می‌شود در حالی که خدا می‌گوید: «إِنِّی وَضَعتُ العِزَّة فِی التَّوَاضُع»، کسی با تکبر بزرگ نمی‌شود بلکه «فَتَوَاضَعُوا يَرْفَعْكُمُ اللَّهُ»، با تواضع انسان رشد می‌کند و بزرگ می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات