۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۱۳۹۰۷
امام جمعه هویزه:

مسؤولان از ظرفیت معنوی و فرهنگی قم و مشهد استفاده کنند

حجت الاسلام نیسی راد گفت: مسؤولان فرهنگی کشور ما می توانند از دو مکان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) برای ترویج فرهنگ تشیع واسلام ناب استفاده مطلوب کنند،
حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه

حجت الاسلام ناصر نیسی راد، امام جمعه هویزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: حضور دو مرقد بزرگوار علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) از برکات کشور ما محسوب می شود و مملکت ما را نورانی کردند.

امام جمعه هویزه در ادامه با تبیین جایگاه شهرهای مقدس قم و مشهد، ابراز داشت: قم جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی دارد و پایگاه انقلاب اسلامی و آغازگر آن در کشورمان است و همچنین مشهدمقدس مرکز وپایگاه معنوی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه درباره جایگاه مهم حضرت معصومه، اذعان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) جزو اندک امام زادگانی می باشد که از زبان امام معصوم زیارت نامه برایشان وارد شده است.

حجت الاسلام نیسی راد درباره اهمیت زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) تاکید کرد: روایات و احادیث فراوانی درباره عظمت این بانوی بزرگوار اسلام وجود دارد از جمله یک حدیثی از امام جواد(ع) است که می فرماید هرکس حضرت معصومه را زیارت کند، من را زیارت کرده است و بهشت بر او واجب می شود.

وی با تبیین ولایت مداری حضرت معصومه(س) از امام رضا(ع)، بیان داشت: ورود حضرت معصومه(س) و وجود این بانوی بزرگوار در ایران اسلامی، ناشی از ولایت مداری و تبعیت ایشان از ولایت وامامت علی بن موسی الرضا(ع) بود.

امام جمعه هویزه افزود: اخلاق، رفتار، منش و مکتب حضرت فاطمه معصومه(س) می تواند الگوی بسیار خوبی برای بانوان جامعه اسلامی ما باشد به ویژه در جامعه امروزی که با اهداف شوم وتهاجم فرهنگی دشمنان مواجه هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه درباره جایگاه مهم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ابراز داشت: شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی امام رضا(ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی امروز است و حتی روند وتفکر علمی ایشان هم می تواند الگوی مناسبی برای جامعه علمی ما باشد.

حجت الاسلام نیسی راد در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی کشور ما می توانند از دو مکان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حتی امام زادگان بزرگوار که در کشورمان مدفون هستند، برای ترویج فرهنگ تشیع واسلام ناب در جهان امروزی استفاده مطلوب کنند، با اینکه فعالیت های خوبی از سوی دو حرم حضرت معصومه(س) وامام رضا(ع) در کشور ما صورت گرفته است اما میطلبد این فعالیت ها و فیوضات این دو حرم اهل بیت، بیشتر گسترش یابد./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات