۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۱۳۶۷۱
امام جمعه راور مطرح کرد؛

سبک زندگی دینی راه حراست از هویت اصلی بانوان

امام جمعه راور با بیان اینکه حضرت معصومه(س)هم در بعد اخلاقی و فردی از ویژگی های بسیار بارزی برخوردار هستند، گفت: بانوان به خصوص دختران ما در جامعه دینی باید اول با زندگی، خصوصیات و ویژگی های آن حضرت آشنا شود و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
سالروز ولادت حضرت معصومه

حجت الاسلام علی تویسرکانی امام جمعه شهرستان راور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با تبریک دهه کرامت گفت: وجود مقدس حضرت معصومه(س) در بیت امام موسی کاظم(ع) و رشد ایشان در کنار پدر بزرگوار، باعث شد که با فضائل و مکارم انسانی آشنا و رشد پیدا کنند، همچنین بهترین الگو و سرمشق برای آن حضرت پدر و برادر بزرگوار ایشان وجود مقدس امام موسی کاظم و امام رضا(علیهما الاسلام)  بود.

 وی افزود: قاعدتا حضرت معصومه(س) سبک زندگی را از این بزرگواران فرا گرفتند، از این رو گرچه آن حضرت در سنین پایین از ملکات بسیار ازرشمندی برخوردار بودند و به حق که امروز نیز برای طبقه بانوان و دختران جامعه ما الگو هستند، همچنین تمام افراد جامعه اسلامی باید حضرت معصومه (س) را الگو و سرمشق خود قرار دهذد تا در راه و مسیر خود موفق شوند.

حجت الاسلام تویسرکانی یادآور شد: ما در یک دنیایی زندگی می کنیم که نظام جمهوری اسلامی دشمنان بسیاری دارد و نظام سلطه در مقابل این نظام اسلامی ایستادگی می کند تا ما را از مسیری که انتخاب کرده ایم باز دارند و به سمت دیگر ببرد.

 امام جمعه راور تاکید کرد: بدترین راه ورود نظام سلطه به جامعه اسلامی ما نفوذ فرهنگی آنها به کشور است؛ از این رو آنها قصد دارند که با نفوذ فرهنگی، هویت دینی، ایرانی و اسلامی ما را بگیرند و ما را در جنگ نرم مورد هجمه فرهنگی خود قرار دهند از این رو ما نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) هم در بعد اخلاقی و فردی از ویژگی های بسیار بارزی برخوردار هستند، بر این اساس هر چه صفات و ویژگی های ملکوت انسانی را در نظر بگیرید در وجود آن حضرت وجود داشته است؛ بنابراین بانوان به خصوص دختران ما در جامعه دینی باید اول با زندگی، خصوصیات و ویژگی های آن حضرت آشنا شود و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند و همچنین در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی باید در جامعه حضور داشته باشند و شخصیت والای یک زن مسلمان را به دشمنان نشان دهد.

امام جمعه راور اظهار داشت: حرم حضرت معصومه(س) حرم اهل بیت عصمت و طهارت است از این رو تمام افکار و اندیشه ها  متوجه این سرزمین شده است، بر این اساس ما باید به بهترین شکل از این حرم دفاع کنیم.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان خاطر نشان کرد: اراده الهی بر این طریق بود که آیت الله حائری(ره) حوزه علمیه را در این سرزمین تأسیس کند و هنگامی که این مرکز تشکیل شد از تمام سرزمین ها و بلادها در این مکان حضور پیدا کردند، بنابراین علما و روحانیان منادی اسلام هستند که از این سرزمین به سراسر دنیا اعزام می شوند. /866/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات