۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۳۵۳۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:

رییس جمهور همچنان برخلاف قانون برنامه ششم توسعه را اعلام نکرده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان برنامه ششم توسعه توسط رییس جمهور ابلاغ نشده که این موضوع بر خلاف قانون است و جای گلایه دارد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در جمع مردم بیرجند در محل مسجد جامع توحید این شهر اظهار داشت: قانون‌گذاری و نظارت یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه قالی‌بافی و صنایع‌دستی یکی از مشکلات مردم است، گفت: در گذشته صنایع دستی اهرم اقتصادی خوبی برای مردم بوده اما امروز صنایع دستی مانند گذشته رونق ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود بازار مناسب و تحریم‌ها یکی از دلایل کاهش رونق صنایع‌دستی و قالی‌بافی است، افزود: صنایع‌دستی می‌تواند دوباره رونق پیدا کند و اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند.

طرح جامع حمایت از فرش و صنایع‌دستی در مجلس تصویب شد

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: صنایع‌دستی و قالی‌بافی می‌تواند اشتغال کشور را حل کند و صنایع‌دستی بدون سرمایه‌گذاری زیاد، بازدهی سریع و بدون بروکراسی اداری درصد اشتغال فراوانی را در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی فراکسیون‌ فرش و صنایع‌دستی تشکیل شد، ادامه داد: در مجلس طرح جامع حمایت از فرش و صنایع‌دستی مصوب شد و بر این اساس دولت موظف است نسبت به عرضه کالای تولیدکننده‌های فرش و صنایع‌دستی کمک کند و همچنین تمام تولیدکننده‌های فرش را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس به ساخت راه‌آهن استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته راه‌آهن استان در ردیف اجرایی بودجه کشور قرار گرفت و همچنین قرار شد صندوق توسعه به سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در راه‌آهن استان دارند تا 80 درصد وام بدهد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد:  اگر شرایط فراهم شود کلنگ راه‌آهن بیرجند به زودی و قبل از آغاز به کار دولت دوازهم به زمین زده می‌شود هر چند نمی‌توان به قول‌های دولتی‌ها اعتماد کرد.

ابلاغ نشدن برنامه ششم توسط رییس جمهور بر خلاف قانون است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم بسیاری از کارها پیگیری شده است، گفت: در مجلس تصویب شد تا در برنامه‌ای پنج ساله فاصله زیادی که میان حقوق کسانی که در گذشته بازنشسته شده‌اند و کسانی که امروز بازنشسته می‌شوند وجود دارد کم شود و این فاصله حقوقی به زیر 10 درصد برسد.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: همچنان برنامه ششم توسط رییس جمهور ابلاغ نشده که این موضوع بر خلاف قانون است و جای گلایه دارد.

وی با اشاره به کمبود آب در استان، گفت: عمده مطالعات آب استان انجام شده و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی و جنوبی در دستور کار قرار دارد و برای این پروژه نیز چند سرمایه‌گذار خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند و امکان دارد به زودی مناقصه آن انجام شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: نسبت به کم کاری وزیر نیرو گلایه داریم زیرا انتظار داشتیم این پروژه سریع انجام شود و تاکنون وزیر نیرو در حق خراسان جنوبی کوتاهی کرده است.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر که با وزیر نیرو و معاونت‌های وی انجام شد در سال گذشته باروری ابرها صورت گرفت و در 8 نوبت ابرها باروری شد.

وی با بیان اینکه تمام جاده بیرجند _ قاین به مناقصه گذاشته شده است، ادامه داد: این جاده تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و دولت نیز قول داده مشکل بودجه‌ای برای این پروژه ایجاد نشود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به افزایش پروازهای استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم پرواز بیرجند _ کیش نیز به تعدادهای پروازهای استان اضافه شود./880/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات