۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۵۲۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

روحانیان معیارهای تفکر انقلابی را برای جامعه تبیین کنند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که یکی از وظایف مهم امروز طلاب و روحانیان تقویت تفکر انقلابی در بخش های مختلف جامعه است، گفت: طلاب به عنوان نیروهای اثرگذار انقلاب در منابر تبلیغی خود تلاش کنند معیارهای تفکر انقلابی را برای جامعه تبیین کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در جمع طلاب شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی نوشهر، طلاب و روحانیان را هادیان جامعه به سوی  دین و معنویت معرفی کرد و گفت: طلاب نباید نقش و جایگاه مهم خود در جامعه را سبک بشمارند.

وی با بیان این که روحانیت پس از پیامبران و ائمه معصومین(ع) رسالت مهم تبلیغ دین در جامعه اسلامی را عهده دار هستند، افزود: در طول تاریخ اگر نقش آفرینی علمای اسلام نبود اسلام ناب عظمت امروز را نداشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین و سنگین ترین رسالت های علما و روحانیان در طول تاریخ بوده است، گفت: این وظیفه الهی با گذشته قرن ها از بعثت پیامبر و همچنین فعالیت ائمه اطهار(ع) همچنان از یک جایگاه مهمی در جامعه برخوردار است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب حوزه علمیه باید قدردان جایگاهی که امروز در آن قرار دارند باشند، تصریح کرد: این جایگاه ارزشمند نصیب هر فردی نمی شود و طلاب حوزه باید قدر این فرصت ارزشمند را بدانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که منبر و خطابه بزرگترین ابزار تبلیغی روحانیت در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم وجود ابزارهای به روز تبلیغی، اما همچنان این دو ابزار و اصل مهم تبلیغی از جایگاه مهمی برخوردار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران طلاب و روحانیان باید در منابر وخطابه های خود بیشتر به مسائل دین و انقلاب بپردازند، تصریح کرد: امروز انقلاب و نظام اسلامی در میان هجمه های سنگین دشمنان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب و روحانیان رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ برای دفاع از اسلام ناب و انقلاب هر چه در توان داشتند به کار گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بدون حضور و نقش آفرینی روحانیت به نتیجه مطلوب نمی رسید، تصریح کرد: روحانیت با از خودگذشتگی و بدون هیچ چشم داشتی از اسلام و انقلاب دفاع کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت همواره پیشگام دفاع از اسلام و انقلاب بوده است، گفت: امروز نیز همانند گذشته مهم ترین دغدغه روحانیت دفاع از دین و انقلاب است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری پرورش یافته حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: جایگاه امروز اسلام ناب مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های چنین شخصیت های بزرگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید طلابی در تراز انقلاب اسلامی پرورش و به جامعه اسلامی تحویل دهند، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رشد و تعالی در عرصه های مختلف نیازمند طلابی متعهد و انقلابی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هجمه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی هر روز رنگ و بوی جدیدی به خود می گیرد، خاطرنشان کرد: امروز حوزه و روحانیت تنها قشری هستند که در منابر وخطابه های خود می توانند از جایگاه ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی دفاع و حراست کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دشمن اصل نظام  اسلامی را هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن برای خدشه دار کردن اصل نظام تلاش می کند نهادهای انقلابی و ارزشی انقلاب اسلامی را تضعیف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از وظایف مهم امروز طلاب و روحانیان تقویت تفکر انقلابی در بخش های مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان نیروهای اثرگذار انقلاب در منابر تبلیغی خود تلاش کنند معیارهای تفکر انقلابی را برای جامعه تبیین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یک روحانی باید خود را در عمل به جامعه ثابت کند، افزود: طلاب و روحانیان خود در انجام مطالبی که در منابر و خطابه های بیان می کنند باید پیشگام باشند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مردم بیش از هر چیز به رفتار و اعمال یک طلبه توجه می کنند، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده عمل یک طلبه با آن چیزی که در منبر بیان می کند در تضاد باشد این مسأله موجب بی اعتمادی مردم نسبت به روحانیت می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن تلاش می کند با برجسته سازی برخی نقاط ضعف طلاب و روحانیان در جهت تضعیف جایگاه این قشر گام بردارد، خاطرنشان کرد: همه توان و تلاش دشمن ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است.

وی با بیان این که طلاب باید یک برنامه ریزی مشخص و مدونی برای تحصیل در حوزه علمیه داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه بی برنامگی یکی از مهم ترین آفت هایی است که طلاب حوزه را تهدید می کند و این نقص باید بر طرف شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن روحانیت را سد محکمی در برابر تحقق توطئه های خود در کشورمان می داند، بیان داشت: در طول تاریخ نیز دیدیم روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت بسیاری از توطئه ها را از انقلاب اسلامی دور کرده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات