۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۴۹۸
عضو شورای حوزه های علمیه لرستان:

حرم امامزادگان بیمه کننده نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی است

مؤسس حوزه علمیه نورآباد با اشاره به اینکه امامان معصوم و امامزادگان در زمان حیات خویش منشأ خیر و برکت بودند، گفت: امروز نیز وجود حرم این بزرگان نقش بسزایی در ترویج معنویت داشته و بیمه کننده نسل جوان در برابر هجمه های غربی است.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: حرم امام زادگان در اقصی نقاط کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) دارای زیارت نامه از جانب امام معصوم است، افزود: این امام زادگان در مقطعی از تاریخ توانستند نقطه عطف شوند.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد یادآور شد: به برکت وجود مقدس حضرت معصومه(س) در قم حوزه با عظمتی در این استان شکل گرفته است که پس از حوزه نجف اشرف توانست محل اجتماع علما بوده و از آسیا، اروپا و آفریقا طلبه دارد.

وی وجود امام زادگان را از عوامل عمده ترویج مکتب تشیع عنوان کرد و افزود: با آمدن این بزرگان مکتب تشیع ترویج یافت و معارف دینی رونق گرفت.

حجت الاسلام امیدیان خاطرنشان کرد: پیرامون حرم ها در شهرهای مختلف امروز کرسی ها و حوزه ها شکل گرفته است که هرکدام منشأ خیر و برکت دینی در جامعه اسلامی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از عمق علل ترویج مکتب تشیع وجود امام زادگان به ویژه امام زادگان واجب التعظیم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم با تأکید بر ضرورت اینکه حرم امامان و امام زادگان محور مباحث فرهنگی باشد، عنوان داشت: در این راستا متصدیان فرهنگی می توانند با استفاده از ظرفیت اماکن مقدس در جهت اشاعه و ترویج مذهب ناب تشیع بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین در زمان حیات خویش منشأ خیر و برکت بوده اند، ادامه داد: امروز نیز حرم این بزرگان می تواند بیمه کننده نسل جوان در برابر فرهنگ غربی باشد.

حجت الاسلام امیدیان اظهار داشت: سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه و متصیدان فرهنگی با انجام و اشاعه برنامه های فرهنگی در حرم ها می توانند در عرصه فرهنگی اقدامات مؤثری انجام دهند.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان بیان کرد: با ترویج و تبیین ارزشهای دینی و تقویت فرهنگ دینی اسلامی در جامعه هجمه های فرهنگی غربی خنثی می شود./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات