۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۳۲۹۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انسان باید در تمام شرایط مطیع امر خدا باشد

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: ما باید همواره در دعاهای خود از خداوند متعال بخواهیم که ما را مطیع امر خود قرار دهد خداوند در پاسخ به چنین درخواستی می‌فرماید اعمالتان را بهتر از آنچه که هست می‌پذیرم و از بدی‌هایتان گذشت می‌کنم.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد با اشاره به آیه 13 سوره احقاف اظهار کرد: این آیه در خصوص دعا کردن می‌فرماید کسانی که به طور پیوسته و مستمر دست به دعا برمی‌دارند و آگاهانه خداوند متعال را می‌خوانند به جایگاه و مقام ارزشمندی خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه‌گیری دعا به واسطه حرکت در مسیر تقوا افزود: اگر می‌خواهیم دعاهای ما نتیجه داده و ثمربخش باشد باید از مسیر تقوا و پرهیزکاری وارد شویم از طریق فسق و فجور و نافرمانی دعا به بن بست رسیده و اثری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین در ادامه با بیان اینکه انسان در هر حال و شرایطی باید مطیع امر خداوند متعال باشد اظهار کرد: ما باید همواره در دعاهای خود از خداوند متعال بخواهیم که ما را مطیع امر خود قرار دهد خداوند در پاسخ به چنین درخواستی می‌فرماید اعمالتان را بهتر از آنچه که هست می‌پذیرم و از بدی‌هایتان گذشت می‌کنم.

وی در ادامه دعا کردن را ابزاری برای نجات انسان از فلاکت و ذلت دانست و ابراز کرد: باید تا می‌توانیم برای فرزندان و خانواده خود فراوان دعا کنیم تا هم به امر الهی عمل کرده باشیم و هم خیر و برکت دعاها نصیب پدران و مادران و فرزندان ما بشود زیرا دعا کردن می‌تواند انسان را از درماندگی و خواری نجات داده و او را به بالاترین مقامات برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دعای پدر و مادر در حق فرزندان خود تصریح کرد: فرزندان برخی از خانواده‌ها به والدین خود احسان و نیکی می‌کنند از این رو دعای خیر آنها را به دنبال خود می‌گیرند اما در مقابل عده‌ای هم هستند که فرزندان نااهل دارند پیش خداوند متعال دعا کرده و از او می‌خواهند که فرزند نااهل آنها را به صراط مستقیم هدایت کند.

وی در پایان گفت: اگر انسان در حل مشکلات و گرفتاری‌های زندگی تنها به خداوند متعال تکیه و توکل داشته باشد خداوند برای او کافی است از این رو کسانی که برای برطرف شدن مشکلات خود به سراغ دیگران می‌روند مشخص است که به نیروی غیبی خداوند اعتماد نداشته و از حمایت او خود را بی‌بهره می‌دانند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات