۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۲۳۷
نماینده پارلمان لبنان:

مخالفان حزب الله همپیمان تروریست‎ها هستند

نماینده پارلمان لبنان با انتقاد شدید از تمسخر شهدای حزب الله، مخالفان این حزب را همپیمان تروریست ها عنوان کرد.
نواف الموسوی نماینده پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی عضو فراکسیون الوفاء للمقاومه پارلمان لبنان در مراسمی که با حضور شخصیت های فرهنگی، اجتماعی و دینی در منطقه الشهابیه برگزار شد، گفت: ملت فلسطین امروزه ثابت می کند که همه شیوه هایی که گفته می شد سبب بازپس گیری حق فلسطینیان می شود کاملا توهمی بوده اند و تنها بر طاغوت و دشمنی رژیم صهیونیستی می افزاید. این شیوها سبب شد تا شهرک نشینیان از 60 هزار به 660 هزار افزایش یابند، مسجد ابراهیمی را در تصرف خود قرار دهد و امروزه نیز در راستای تسلط بر مسجد الاقصی تلاش کند.

وی افزود: گزینه های غیرمقاومت به هیچ وجه نمی تواند حقی را بازگرداند بلکه بر زیان ها و مصائب می افزاید. باید از خود بپرسیم آیا پس از گذشت 25 سال از مذاکرات صلح در مادرید و 20 سال از مذاکرات اسلو توانستیم خاک خود را پس گرفته و جلوی شهرک سازی را بگیریم؟

مقاومت و تقدیم خون تنها گزینه برای آزادی است

نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: جواب این سوالات روشن است و تنها خون می تواند حقوق را برگردانده و به حمایت از مقدسات بپردازد. جوان فلسطینی در برابر اشغالگران صهیونیستی ایستاده و با ایمان و صلابت به نبرد با دشمن مشغول است و به خوبی می داند که راهی جز مقاومت برای آزادی سرزمین ندارد.

وی جنگ کنونی مقاومت با تروریست ها در عرسال را کاملا ملی و با هدف آزادی خاک لبنان از لوث گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره عنوان کرد و ادامه داد: ما مسؤولیت خود را در آزادی جنوب لبنان انجام دادیم اما برخی لبنانی ها از جنگ ما با دشمن صهیونیستی به شدت انتقاد می کنند لکن تحولات به ویژه در سال 2000 نشان داد که مقاومت بهترین شیوه برای آزادی است.

الموسوی ادامه داد: هم اکنون و پس از انتقادات شدیدی که نسبت به مبارزه ما در جنگ علیه تروریسم در سوریه انجام گرفت همگان به این نتیجه رسیدند که اگر حضور ما در سوریه و لبنان و عراق و جانفشانی در سوریه نبود این پیروزی ها در همه کشورهای عربی بدست نمی آمد بلکه معیارهای بیگانگان بر منطقه حاکم می شد.

لبنان به صحنه تقابل تروریسم و حامیان آن و حزب الله و همپیمانان آن مبدل شده است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو گروه تروریست ها و حامیان آنها و حزب الله و همپیمانان آن در تقابل قرار گرفته اند، اظهار داشت: کسانی که در سیاست با ما اختلاف نظر دارند باید توضیح دهند به چه سیاستی پایبند هستند. کسانی که با جنگ ما علیه تروریست ها در عرسال مخالفت می کنند به همپیمان گروه های تروریستی مبدل شده اند.

این سیاستمدار لبنانی با اشاره به اینکه برخی گروه ها برای دوری از طهارت، همپیمان نجاست شده اند؛ گفت:  حزب الله در لبنان به وظیفه ملی خود می پردازد و جنگ در عرسال نیز کاملا ملی است اما برخی می خواهند حامی گروه های سیاسی باشند و به تعداد شهدای ما نیشخند می زنند. آنان پس از 14 قرن هنوز با جمله حضرت زینب(س) مبنی بر اینکه «مرگ برای ما عادت و شهادت برای ما کرامتی از سوی خداوند است» آشنا نشده اند.

تمسخر شهدای حزب الله از سوی مخالفان مقاومت 

وی افزود: بر این اساس زمانی که به ما گفته می شود چند تن از نیروهای ما به شهادت رسیده اند سر خود را بالا گرفته و تأکید می کنیم که مرگ را بر ذلت مقدم می شماریم و شعار «هیهات منا الذله» اباعبدالله(ع) را فریاد می زنیم. 

موسوی خاطرنشان ساخت: کسانی که با حزب الله مخالف هستند و بر اساس این مخالفت نمی توانند در کنار مقاومت قرار گیرند بهتر است ذره ای شرم و حیا کرده و به جای اینکه خود را شریک دشمن وطن قرار دهند، سکوت اختیار کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات