۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۰۸۴
امام جمعه ریگان:

دولت برای توسعه مشاغل خرد سرمایه گذاری بیشتری کند

امام جمعه ریگان با بیان اینکه توجه به مشاغل خرد یکی از راه های کمک به اقتصاد کشور است، گفت: دولت باید در راستای گسترش این مشاغل بیشتر سرمایه گذاری کند.
امام جمعه ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: کار و سرمایه ایرانی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی نیز بوده و بهترین گزینه ای که ما می توانیم در این زمینه استفاده کنیم، مشاغل خرد است، از این رو گسترش مشاغل خُرد و خانگی می تواند کمک زیادی به ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: توجه به مشاغل خرد و خانگی و حمایت از آنها یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور است، همچنین دولت در جهت گسترش این مشاغل کمتر سرمایه گذاری کرده است، بر این اساس، این مشاغل خود بر اساس ظرفیت جو، آب و هوا و متناسب با جغرافیای هر منطقه تفاوت دارد.

امام جمعه شهرستان ریگان تصریح کرد: دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند و برنامه ریزی داشته باشد تا بتواند مشاغل خرد را راه اندازی کند؛ اگر دولت به  بخش صنایع دستی اهمیت دهد در این زمینه نیزمی توان شاهد کار و خدمات بیشتری در کشور باشیم.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی  اظهار داشت: بزرگترین مانع در این زمینه حمایت نشدن تولید کنندگان و سرمایه گذاران است از این رو آنها نیاز به پشتوانه دولتی به خصوص بانکها دارند که با دریافت وام از سوی آنها در کشور ایجاد شغل کند، همچنین مسئولان ادارات می‌بایست به ‌منظور تقویت حضور سرمایه‌گذاران به این امر به‌ صورت ویژه‌ای نگاه کنند و دولت نیز باید یک سری مشوقها را برای تولید کار و اشتغال در اختیار آنها قرار دهد و باعث ایجاد کار بیشتر در جامعه شود.

وی  با اشاره به راهکار در زمینه تحقق بانکداری اسلامی تاکید کرد: بهترین راهکاری که دولت می تواند درزمینه تحقق بانکداری اسلامی داشته باشد جذب کارشناسان حقوقی و بانکی است که با همراهی برخی از بزرگان و کارشناسان دینی و شرعی تبادل نظرو افکار  کنند در حقیقت مسائل شرعی را می توانند به صورت واقعی و اسلامی حل کنند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی در پایان گفت: از این رو برخی از مسائلی که امروزه در کشور مطرح است صوری بوده و واقعی نیست؛ بنابراین برخی از بزرگان نیز انتقاد شدیدی نسبت به این موضوع دارند، لذا دولت باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و به بهترین شکل این مشکل را حل کند./866/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات