۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۱۳۰۶۱
امام جمعه قوچان:

جهل و بی معنویتی از معضلات جامعه است

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به اینکه بی معنویتی در جامعه مشکل ساز شده است، گفت: ما برای به دست آوردن معنویت باید رهرو راه ائمه اطهار باشیم.
حجت الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدعلی دستجردی امام جمعه قوچان، شنبه شب در جمع زائران صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: توحید یکی از مسایل اسلام است که سایر مسایل در کنار توحید قرار می گیرند.

امام جمعه قوچان افزود: اسلام سراسر توحید است یعنی چه مسایلی که مربوط به اصول عقاید است و چه آنها که با خلقیات و امور تربیتی ارتباط دارد، همه یکپارچه توحیدند.

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به آیه شریفه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" تصریح کرد: این آیه اشاره به توحید عملی دارد.

وی بیان داشت: در مسایل زندگی در هر صورت باید به خدا متکی بود، نباید بیهوده حرف بزنیم و وقتمان را بیهوده تلف نکنیم.

امام جمعه قوچان ادامه داد: انسانی که در زندگی اش توحید عملی داشته باشد به معنویت خواهد رسید.

حجت الاسلام دستجردی مطرح کرد: مشکل الان جامعه و خانواده های ما از بی معنویتی است و وجود معنویت در جامعه سبب مهر و محبت خواهد شد.

امام جمعه قوچان گفت: امام رضا در حدیث سلسله الذهب می فرماید: "کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی" کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود از عذاب من در امان است.

وی ادامه داد: ما برای به دست آوردن معنویت باید رهرو راه ائمه اطهار باشیم.

امام جمعه قوچان جهل و نادانی را از گره های جامعه خواند و بیان داشت: جهل و نادانی، جامعه را به ورطه نابودی می کشاند.

حجت الاسلام دستجردی در ادامه با اشاره به زیارت اربعین مطرح کرد: امام حسین(ع) در زیارت اربعین می‌فرماید: من قیام کردم برای اینکه جهل و نادانی را از بین ببرم.

وی ادامه داد: ما امروز در جامعه دچار جهل مدرنیته هستیم، همه بلاهایی که به وجود آمده از ناحیه جهل و نادانی است. امام صادق می فرمایند: هرکس باید به مسایل روز آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام دستجردی در پایان گفت: اگر ما توحید عملی را در زندگی پیاده کنیم، میوه آن به وجود آمدن معنویت در زندگی است که نتیجه اش ایجاد نشاط و روحیه می کند و کسی که نشاط معنوی دارد می تواند گره های زندگی را با توکل به خدا باز کند./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات