۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۰۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

جایگاه علمی آیت الله رسولی اراکی به راحتی پر نمی شود

حجت‌الاسلام عباسی گفت: آیت الله رسولی اراکی کرهرودی یکی از فعالان عرصه های فرهنگی، دینی و خطابه ای بود که جای خالی اش به راحتی پر نمی شود.
آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی حجت‌الاسلام حسین عباسی تربتی

حجت‌الاسلام حسین عباسی تربتی در حاشیه تشییع پیکر پاک عالم ربانی آیت الله شیخ محمدعلی رسولی اراکی کرهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مرحوم آیت الله اراکی کرهرودی از شاگردان آیت الله بروجردی و شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه بود، گفت: وی از دیرباز مورد عنایت و اعتماد علمای بزرگ بود و مراجع تقلید در عصر حاضر نیز به او توجه ویژه داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله رسولی اراکی کرهرودی در عرصه های فرهنگی بسیار فعال بود، اظهار داشت: وی بیش از نیم قرن جزء خطبا برجسته کشور بود که از زمان آیت الله بروجردی در بیوت علما و مراجع منبر می رفت و مردم را نسبت به معارف دینی آشنا می کرد.

وی ادامه داد: آیت الله رسولی اراکی کرهرودی یکی از خطبای به نام و ارزشمند کشوری و بافضیلت بود که در کارهای خیر استواری و ثابت قدمی خاصی داشت.

حجت‌الاسلام عباسی تربتی با اشاره به اینکه آیت الله رسولی اراکی کرهرودی از شاگردان امام راحل بود، عنوان کرد: وی خدمات شایانی در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی داشت که بسیار قابل توجه است، همچنین شاگردان فراوانی در عرصه منبر و خطابه تربیت کرد که هر کدام از آنها در عرصه های مختلف صاحب نظر هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله رسولی اراکی کرهرودی یکی از فعالان عرصه های فرهنگی، دینی و خطابه ای بود که جای خالی اش به راحتی پر نمی شود؛ وی خطیبی توانا، بزرگوار، متعبد، مزین به مکارم اخلاق و گنجینه ای از خاطراتی بود که هرگز در کتاب ها پیدا نخواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: آیت الله رسولی اراکی کرهرودی منابر جامع و عالمانه ای داشتند و قریب به یک قرن در مکتب امام صادق(ع) برای حفظ و به پا داری ارزش های اسلامی تلاش کرد و در نهایت هم در ایام شهادت رییس مذهب شیعه دعوت حق را لبیک گفت./841/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات