۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۹۷۴
امام جمعه شوش مطرح کرد؛

فضای مجازی سردکننده رابطه زوجین

حجت الاسلام امام بر این باور است که در خانواده ها اگر حیا و حجاب و همچنین غیرت وجود داشته باشد قطعا طلاق هم در جامعه کاهش خواهد یافت.
خانواده

حجت الاسلام سیدمحمدامام، امام جمعه شوش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر این که «ما بنی بناء فی الإسلام أحب إلى اللَّه عزّ وجلّ من التزویج» گفت: پیامبر اعظم فرمودند هیچ خانه ای محکم تر از خانه ازدواج ساخته نشده است. که در اینجا ازدواج را به خانه تشبیه کردند.

امام جمعه شوش در ادامه ابراز داشت: ازدواج و خانواده دو رکن مهم دارد که یکی از آنها غیرت است، اگر غیرت مرد ضعیف شود مانند برخی از جوامع غربی، به خانواده و بنیه آن ضربه وارد می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش درباره آثار منفی بی غیرتی مرد نسبت به همسر افزود: بی غیرتی و بی توجهی مردان نسبت به زنان بی تردید دچار تزلزل در محبت، آرامش و سلوک در زندگی خواهد شد و ارتباط با نامحرم نباید رواج داده شود.

حجت الاسلام امام با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره غیرت بیان داشت: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى غَيُورٌ يُحِبُّ كُلَّ غَيُورٍ، همچنین درباره کسی که غیرت ندارد هم بسیار مذمت شده است، در روایات آمده است اگر کسی غیرت ندارد، از خداوند دور است، و البته باید گفت که از انسانیت هم به دور است.

وی درباره رکن دوم ازدواج و خانواده گفت: حیا و عفاف و حجاب مسائلی است که باید به آنها توجه ویژه‌ای در خانواده داشته باشیم.

امام جمعه شوش درباره جایگاه عفاف و حجاب در خانواده خاطرنشان کرد: در بین خانم ها وجود حیا در زندگی مشترک و جامعه بسیار تأثیرگذار است و خانمی که عفت و حیای خود را از دست بدهد در نتیجه حجابش هم تضعیف خواهد شد.

حجت الاسلام امام درباره نقش فضای مجازی در کم شدن علاقه بین زوجین اظهار داشت: متأسفانه فضای مجازی و ماهواره در ذهن برخی از مردها و خانم ها از بس نفوذ کرده است که بر زندگی مشترک آنها هم ضربات سنگینی وارد کرده است که گاهی به طلاق خواهد کشید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش در ادامه اذعان داشت: تبلیغات منفی بی حجابی در فضای مجازی و بی اهمیتی به عفاف و حجاب در خانواده‌ها آثار منفی از قبیل افزایش طلاق، ناامنی خانواده ها، وابستگی به بیگانه و نامحرم و عدم اعتماد زوجین به همدیگر را در پی خواهد داشت.

امام جمعه شوش در پایان ابراز داشت: حدیثی از پیامبرگرامی اسلام است که فرمود اگر در خانه ای گناهی انجام شود آن خانه ویران خواهد شد و تابش خورشید آن خانه را پاک می کند./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات