۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۲۹۰۴
حجت الاسلام ولدان مطرح کرد؛

جریان سازی فرهنگی از طریق قرارگاه فرهنگی نمازجمعه قم

رییس ستاد نماز جمعه قم جریان سازی فرهنگی را هدف راه اندازی قرارگاه فرهنگی در ستاد نمازجمعه دانست و بر لزوم همکاری مسؤولان با این قرارگاه تأکید کرد.
ولدان

حجت الاسلام محمدباقر ولدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های ستاد نمازجمعه قم عنوان کرد: مدال افتخاری که رهبر انقلاب بعد از 36 سال به نهاد امامت جمعه تقدیم کردند و مصلی را قرارگاه فرهنگی و نماز جمعه را قلب فرهنگی شهرها نامیدند بسیار موضوع ارزشمندی است که البته هنوز قدر آن را به خوبی ندانسته ایم.

وی افزود: قم به عنوان شهر پیشگام در پیگیری، تأسیس و راه اندازی قرارگاه فرهنگی نماز جمعه در کشور، توانسته فعالیت های مناسبی در راستای تبلیغ و ترویج مبانی و معارف اسلامی انجام دهد و تلاش کرده ایم تا خون تازه در موضوعات فرهنگی را از جانب این قلب فرهنگی به تمام شهر پمپاژ کنیم و جریان سازی فرهنگی به خوبی در شهر صورت بگیرد.

رییس ستاد نماز جمعه قم تصریح کرد: در این مدت فعالیت های فراوانی مانند برگزاری همایش حوزه انقلابی، نکوداشت شهدای مدافع حرم و برنامه های متنوع در مناسبت های مختلف مذهبی، از جمله این فعالیت ها است.

حجت الاسلام ولدان نماز جمعه را تریبون نظام دانست و خاطرنشان کرد: تفاوتی که مسؤولیت در نظام اسلامی با دیگر کشورها دارد، اتصال آن به شبکه ولایت است و مشروعیت مسؤولیت ها در نظام به همین موضوع وابسته است و تریبون نماز جمعه متعلق به همین نظام و حاکمیت است و مسؤولان باید با این نگاه از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان استانی بین خود و خدا تأمل کنند که چقدر دین خود را به جایگاه و تریبون نمازجمعه ادا کرده اند و در برنامه های این نهاد که مردمی و غیر جناحی است شرکت داشته اند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) مسجد را سنگر می دانستند و می گفتند که مساجد را خالی نگذارید و روز جمعه شکوه حضور مردم و ورود به سنگر اصلی که نمازجمعه است مشاهده می شود.

حجت الاسلام ولدان ابراز کرد: باید قدر جایگاه و قرارگاه فرهنگی استان را بدانیم و مصلی متعلق به تمام نهادها است و آمادگی داریم که مصلی را برای برنامه های مختلف در اختیار مسؤولان قرار دهیم تا از آن استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم که از ابتدای سال تحصیلی مصلی به عنوان مدرس حوزوی فعالیت کرده و از فضای موجود جهت بحث و مباحثات طلاب استفاده شود و همچنین قرارگاه اربعین هم در مصلی برپا می شود و مانند سال گذشته که از بیش از 63 هزار زائر از 16 کشور و 30 استان پذیرایی کردیم، امسال نیز این کار صورت می پذیرد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات