۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۱۲۷۸۰
حجت الاسلام مومنی:

انجام واجبات و ترک محرمات نخستین گام خودسازی برای رسیدن به معبود است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبد مجذوب معبود است، گفت: عبد همه تدبیر امور را به خدا واگذار می‌کند و به انجام واجبات و ترک محرمات پایبند می‌شود.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: قرآن ثقل اکبر و عترت ثقل اصغر دو یادگار پیامبر(ص) به شمار می‌رود.

وی افزود: بهره بردن از مواریث پیامبر(ص) سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می‌کند. نصب‌العین قرار گرفتن سیره اهل بیت(ع) و بهره بردن همه دردهای انسان را التیام می‌بخشد.

حجت الاسلام مومنی درباره اینکه تمسک به اهل بیت(ع) با معرفت، محبت و ولایت به حضرات میسر می‌شود، بیان داشت: معرفت به اهل بیت(ع) محبت می‌آورد و محبت سبب می‌شود که ولایت در قلب انسان تثبیت شود و خروجی این امور موالات و برائت از اعدا است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد در مسیر سیر و سلوک علمی قرار بگیرد باید خود را محتاج دانستن بداند، ابراز کرد: انسان اگر احساس استغنا ‌کند در اصل در ضلالت و گمراهی قرار دارد.

وی با بیان اینکه انسان هرگز نباید احدی را با امام معصوم(ع) مقایسه کند، گفت: علوم امامان معصوم(ع) با علوم بشری هم تراز نیست. علم نوری است که خداوند در قلب قرار می‌دهد بنابراین علم باید از سوی خداوند به انسان عطا شود این درحالی است که انسان نباید از علم عرشی و فرشی غفلت کند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه طالب علم باید ابتدا به حقیقت عبودیت پی ببرد، عنوان کرد: عبد در حقیقت عبودیت چیزی را از خود نمی‌داند و همه اعتبار خود را در اضافه شدن به الله می‌بیند و خود را مالک چیزی نمی‌داند و مطیع خداوند است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عبد همه تدبیر امور را به خدا واگذار می‌کند و به انجام واجبات و ترک محرمات پایبند می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات