۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۷۶۱
همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق؛

پیکر مطهر ۲۴ شهید در فارس تشییع و تدفین شد

شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع)، امروز همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد(ص)، میهمانان خود را به بهشت بدرقه کرد.
شهدای گمنام شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، مراسم‌ تشییع و خاكسپاری پیكرهای پاك 23 شهید گمنام و یك شهید مدافع حرم امروز، ۲۹ تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق در 10 نقطه استان فارس برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: عزت، اقتدار، سربلندی و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای دفاع مقدس است و در حقیقت آنچه امروز توطئه ها و تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی و ناکام گذاشته کارنامه درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

سردار ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر فارس نیز در حاشیه این مراسم پیام شهدا را راه ولایت و راه استقامت و رستگاری دانست و اظهارداشت: مردم هم آمده‌اند تا بیعتی مجدد با شهدا داشته باشند و به دنیا بگویند که دنباله‌رو راه شهداء بوده، هستند و خواهند بود.

همچنین سردار گودرزی فرمانده انتظامی فارس؛ صداقت و درستی، امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را خواسته شهدا دانست و افزود: رعایت قانون و تلاش در راه شهداء که همان راه سرخ امام حسین است، باعث بهترشدن جامعه اسلامی است.

در ادامه مراسم سرهنگ حمیدرضا گرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: آنچه که مسلم است حضور این شهدا و مسیری است که خود حق‌تعالی مشخص کرده و ما بنده‌ها غالباً از آن غافل هستیم.

وی تصریح کرد: در این مقطع از زمان که باز هم جامعه نیاز به یک حرکت فرهنگی، جهت نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت دارد؛ با لطف خدا و حضور این شهدای عزیز در سطح کشور و استان عزیزمان، این حرکت آغاز شده و این اتفاق مهم فرصتی است تا بتوانیم در راستای مقابله با استعمار و استکبار جهانی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، گام برداریم.

همزمان با تشییع 23 آلاله گمنام در استان پهناور فارس؛ پیکر مطهر شهید رضا رسولی، از شهدای لشكر فاطمیون مدافع حرم بر روی دستان قدردان شهر شیراز تشییع و پس از پیمودن مسیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) تا گلزار شهدای شیراز؛ در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد./825/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات