۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۱۲۷۲۹
امام جمعه تکاب:

حراست از محتوای نظام اسلامی فلسفه وجودی شورای نگهبان است

امام جمعه تکاب گفت: به همان میزان که حضور مردم در تثبیت جایگاه نظام تاثیر دارد حراست از محتوای اسلامی نظام نیز لازم و ضروری است و این بهترین فلسفه وجودی شورای نگهبان است.
شورای نگهبان

حجت الاسلام عیسی برادری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان وظیفه حراست از اسلامیت قوانین مجلس را دارد و در عین حال بهترین مرجع برای تفسیر قانون اساسی و جلوگیری کننده از تفسیر به رای است.

وی اضافه کرد: همچنین با احراز یا تایید صلاحیت افراد صالح را در سپردن سکان مدیریت پست های حساس نظام کمک می کند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: به همان میزان که حضور مردم در تثبیت جایگاه نظام تاثیر دارد حراست از محتوای اسلامی نظام نیز لازم و ضروری است و این بهترین فلسفه وجودی شورای نگهبان است و اتفاقا به همین دلیل آماج حملات ناجوانمردانه دشمنان قرار می گیرد.

حجت الاسلام برادری تصریح کرد: هدف دشمن از حمله به شورای نگهبان مخالفت با دیده بان اسلامی نظام است و به زعم خود با زدن این رکن رکین می تواند نظام را از محتوای محکم خود تهی کند

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر شورای نگهبان و نظارت آن نهاد مقدس نبود ممکن بود افراد نالایق سکاندار پست های حساس نظام می شدند و به قول حضرت امام (ره) انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان می افتاد.

وی تصویب قوانین خطرناک و تفسیرهای نادرستی از قانون اساسی را از آسیب های نبود نظارت شورای نگهبان خواند که هر یک به تنهایی برای مخدوش کردن وجهه اسلامی نظام کافی بود که شورای نگهبان مانع این انحرافات شده است.

وی تأکید کرد: شخصیت هایی که در شورای نگهبان عضویت دارند همه از فقها و حقوقدانان کشور هستند که برای اعتلای نظام مقدس اسلامی تلاش می کنند که در این میان فقها، از عالمان عادل زمان خود هستند و شخص شخیص آیت الله جنتی بدون توجه به هجمه های ناجوانمردانه و افسار گسیخته دشمنان خارجی و منافقان داخلی، عمارگونه وظیفه حراستی خود را عالمانه به انجام رسانده و ذره ای از آرمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فاصله نگرفته است./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات