۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۱۲۲۶۱
معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

موضوع فرهنگ و دین مداری نیازمند برنامه ریزی دقیق است

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با بیان اینکه موضوع فرهنگ و دین مداری نیازمند برنامه ریزی دقیق است، گفت: جامعه ما به ویژه قشر جوان در امر فرهنگ و دین مداری نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند.
حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی فرد معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد مولاوردیخان قزوین با اشاره به اهمیت طرح یاوران ولایت ویژه جوانان، گفت: طرح یاوران ولایت طرحی است که ویژه دانش آموزان و دانشجویان بوده که هدف آن ترویج فرهنگ و توسعه ولایت مداری است.

وی در ادامه با اشاره به ورود هوشیارانه همه نهادها و مسؤولان در امر دین مداری و فرهنگ افزود: امروز دشمنان با تمام قوا در زمینه فرهنگ وارد شده و درصدد تخریب ارزش‌های فرهنگی هستند از این رو همه مسؤولان نهادها و مردم باید هوشیارانه و بابصیرت در مسأله فرهنگ و دین مداری وارد شده و گام‌های محکمی را در این رابطه بردارند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با بیان اینکه موضوع فرهنگ و دین مداری نیازمند برنامه ریزی دقیق است اظهار کرد: جامعه ما به ویژه قشر جوان در امر فرهنگ و دین مداری نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند برنامه ریزی‌ها باید طوری باشد که توانایی مقابله با برنامه‌های تبیین شده از سوی دشمن برای نفوذ فرهنگی و به زیر سوال بردن فرهنگ را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به راه های ورود دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: مسأله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نوعی ضربه و سلاح دشمن محسوب می شود از این رو کارشناسان مسائل فرهنگی در جامعه باید با مشورت با مشاوران برجسته تلاش کنند معضلات فرهنگی را به حداقل برسانند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با بیان اینکه در تمامی دولت‌ها در مقوله فرهنگ و اقدامات فرهنگی کم کاری شده تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی به میزانی است که مسؤولان باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند چرا که  این مهم از مولفه های ایجاد قدرت در نظام و گفتمان نظام است که متاسفانه فعالیت‌های کمی در جهت ترویج و حفظ ارزش های دینی و فرهنگی جامعه انجام گرفته است.

حجت الاسلام بهشتی فرد در ادامه با اشاره به در اولویت قرار دادن نیازهای جوانان در دستور کار دولت تصریح کرد: برنامه ریزی صحیح از سوی مسؤولان با افق بیست ساله و توجه به نیازهای مختلف قشر جوان مانند مشکلات بیکاری، معضلات فرهنگی، بیمه، اخلاق صحیح و انسانیت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: حضرت امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه درباره ارزش و اهمیت جوانان می‌فرماید قلب جوان مانند زمین آماده‌ای است که باید از ریشه به آن رسیدگی کرد و با آفات و سموم آن مقابله کرد در غیر این صورت ممکن است به هر سمتی متمایل و به بیراهه و گمراهی کشیده شود./873/پ202/ب1

ارسال نظرات