۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۵۱۱۹۳۷
کارشناس طب اسلامی پاسخ داد؛

چه غذاها و میوه هایی عامل «سودا» هستند

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: انواع فست فودها، غذاهای سرخ کردنی، دمنوش هایی مانند قهوه، چای تلخ و چای های خارجی و انواع چیپس و شکلات و میوه هایی مانند نارنگی و گوجه فرنگی در بدن ایجاد سودا می کنند.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران ، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه علت بروز بیماری با مشاء سودا در بدن غلبه سردی و خشکی است، گفت: درمان بیماری های با منشاء صفرا و بلغم بسیار راحت است اما درمان بیماری های با منشاء سودا در طب اسلامی دشوار است.

وی افزود: کسانی مانند مردم ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند پایه مزاجی آنها صفرا( گرم و خشک) است به همین دلیل  اگر صفرا در مغز بسوزد و تبدیل به سودا شود درمان آن از سودایی که از طریق مواد خوراکی وارد بدن می شود، دشوار تر است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: استرس، نگرانی، دلهره اگر همیشگی و زیاد باشد، موجب می شود که صفرا در مغز بسوزد و تبدیل به سودا شود.

خانم شریف اظهار کرد: اگر استرس و دلهره انسان همراه با کار باشد مشکلی پیش نیامده و صفرا تولید شده مصرف شده و تبدیل به سودا نمی شود اما اگر فرد بدون اینکه مشغول فعالیت باشد به موارد استرس آور فکر کرده و مادام دلهره داشته باشد چون صفرای تولید شده تبدیل به کار و فعالیت نمی شود منجر به تولید سودا در مغز می شود.

وی افزود: افراد پر نشاط و پر کار به اندازه ای که می خواهند فعالیت کنند برنامه ریزی می کنند و صفرا به اندازه تولید شده و مصرف می شود اما اگر فرد مادام استرس داشته و فعالیت نکند این استرس منجر به تولید صفرا و تبدیل آن به سودا می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: بنابراین علت بروز بیماری های با منشاء سردی و خشکی در انسان یا همان سودا تولید صفرا در اثر استرس و مصرف نشدن این صفرا و بدون کار و نتیجه ماندن آن است که تبدیل به سودا می شود.

خانم شریف ادامه داد: سودا ابتدا در مغز، بعد در اندام ها و بعد در گوراش  انسان جمع شده و بسته به ناحیه جمع شده در بدن، بیماری های مختلفی را ایجاد می کند.

وی افزود: صفرای سوخته مهم ترین عامل ایجاد سودا در بدن است.

استاد حوزه علمیه خواهران خوردن چیزهای سودایی را از دیگر عوامل افزایش سودا در بدن عنوان کرد، گفت: مواد سودایی موادی هستند که هم خشک و هم سرد هستند مثل غذاهای سرخ کردنی، کتلت، مرغ سوخاری(البته مرغ خانگی اینطور نیست)، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و سایر غذاهای فست فودی هستند.

وی افزود: همچنین دمنوش هایی مانند قهوه، کاکائو، چایی تلخ( چای ایرانی این طور نیست)، نسکافه، چای خارجی اینها با دم شدن و غلیظ دم شدن طبیعت آنها سرد و خشک می شود و چیپس کاکائو و مواردی از این قبیل هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: نارنگی، گوجه فرنگی، بادمجانی که در مناطق سرد به عمل آید و اغلب غذاهای سرخ کردنی موجب ایجاد سودا در بدن می شوند./968/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات