۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۱۸۷۱
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی اسوه نخبگان:

نخبه کسی است که دنیا و آخرت خود و دیگران را آباد کند

حجت الاسلام اجرایی تعریف نخبه از نگاه اسلام و غرب را بر اساس تعریف آنها از سبک زندگی متفاوت خواند و گفت: نخبگان الگوی جامعه هستند و خداوند پیامبران را الگو قرار داده است.
حجت الاسلام اجرایی

حجت الاسلام محمدحسین اجرایی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی اسوه نخبگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های نخبه از نگاه اسلام اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان در هر جامعه ای نخبه های آن جامعه هستند که از تأثیرگذار ترین اقشار هر جامعه قلمداد می شوند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور با بیان اینکه اسلام نگاه خاصی به نخبگان دارد، افزود: برای این که تفاوت نگاه اسلام و غرب به نخبه را بفهمیم باید ابتدا سبک زندگی مورد نظر اسلام و غرب را مورد توجه قرار دهیم زیرا بر اساس سبک زندگی در هر جامعه نخبههای آن جامعه هم متفاوت خواهند بود.

وی با بیان این که نگاه اسلام به سبک زندگی هم رشد و پیشرفت مادی جامعه و هم ارتباط با خدا و رشد معنوی جامعه است، گفت: از نگاه اسلام بزرگان و نخبگان کسانی هستند که هم در زندگی مادی موفق هستند و هم ارتباطشان با خدا خوب است و به همین خاطر خداوند در قرآن پیامبران(ص) را الگوی جامعه قرار می دهد.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به ویژگی های پیامبران(ص) ابراز داشت: مثلا ما در حضرت ابراهیم(ع) ویژگی های خلیل اللهی و بت شکنی و اطاعت محض از خدا را می بینیم و در پیامبر اسلام(ص) هم حریص بودن برای رشد مادی و معنوی و مهربان بودن با مردم را در قرآن بیان می کند.

وی اظهار داشت: اسلام مخالف با لذت های دنیایی نیست ولی می گوید انسان نباید تمام تلاش خود را در جهت کسب لذت های دنیایی صرف کند در حالی که غرب می گوید هدف لذت و افزایش ثروت است و دنیا را برای دنیا می خواهد.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی اسوه نخبگان با بیان این که ما باید ساحت جامعه را از نگاه هایی که با سبک زندگی اسلامی در تضاد است خالی کنیم، افزود: هنوز جامعه ما تحت تأثیر غرب است و مجامع دانشگاهی ما دیکته های غربی را دنبال می کنند که جوانان ما را به نگاه غربی به زندگی نزدیک می کند.

وی با بیان این که آمریکا نماد سبک زندگی غربی است، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند که تمام جهان را بر اساس سبک زندگی و ارزش های آمریکایی بسنجند؛ ارزش های آمریکایی به گونه ای است که اگر یک حیوان در جایی آزار ببیند صدای اعتراض آنها بلند می شود ولی وقتی که همدستانشان در یمن و فلسطین هزاران کودک را می کشند صدایی از آنها بلند نمی شود و هیچ دلسوزی برای بشریت در وجودشان نیست.

حجت الاسلام اجرایی با بیان این که نگاه اسلام نسبت به حیوانات هم دقیق است و نباید به هیچ موجود زنده ای آسیب ببیند، گفت: غرب با کارنامه ای که ز خود نشان داده است به هیچ عنوان نمی تواند الگوی زندگی برای دیگران باشد و برای فرهنگ و آموزش دیگر کشورها نسخه صادر کند./843/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات