۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۱۱۷۵۸

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

برگزاری نخستین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم، اجرای طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در ۳۸۰ مسجد و برگزاری نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مجتبی محمدی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به برگزاری نخستین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در این استان اشاره کرد و گفت: این دوره با حدود 32 شرکت ‌کننده حافظ قرآن طی سه روزه به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی افزود: در روز پایانی دوره شرکت ‌کنندگان آموخته‌ های خود را در قالب یک کلاس نمادین در محضر اساتید مجرب پیاده کردند و کلاس داری آنها از سوی اساتید تجزیه و تحلیل و اشکالات آنها رفع شد.

وی با شاره به اینکه آموزش دوره ‌ها در قالب اصول عمومی کلاس داری، اصول اختصاصی کلاس داری، روشهای حفظ، انگیزه سازی، شبهات حفظ، زیست با قرآن و جایگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: انشالله تداوم این دوره ها در طول سال در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، شرایط شرکت در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن را حفظ حداقل 5 جز از قرآن کریم، توانایی اولیه برای مربی‌گری و داشتن سن 18 تا 45 سال عنوان و تأکید کرد: در این دوره‌ ها به حفظ صرفاً الفاظ قرآن نمی ‌پردازیم و ساعات متعددی را به سخن از زیست با قرآن و فهم قرآن اختصاص می ‌دهیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در روش 7 مرحله‌ای حفظ قرآن، یکی از مراحل، فهم و تدبر در قرآن و چگونه قرآنی شدن است، اظهار کرد: یکی از شعارهای ما این است، آمده‌ام با حفظ قرآن قرآنی شوم، نگاهم قرآنی شود، فکرم و رفتارم قرآنی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حفظی که تبلیغ و ترویج می ‌شود یک حفظ قالب نیست، هدف آن است که اگر 10 جز قرآن حفظ می‌ کنیم باید 10 درجه اخلاقمان بهتر شود و در عفو و ایثار و خدمت به خلق رشد کنیم.

اجرای طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در 380 مسجد استان چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در 380 کانون فرهنگی هنری مساجد این استان همزمان با آغاز فصل تابستان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت بیش از ۱۲ هزار متقاضی تا آخر تابستان در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مجری طرح برگزار می شود.

وی ادامه داد: تلاش شده تا با ارائه برنامه های متنوع، جذاب و سازنده در طرح «آسمانی ها» نقش مهمی در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ایفا کنیم.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، برگزاری اردوهای زیارتی را از مهمترین برنامه های جنبی طرح اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: همچنین تلاش شده تا با بهره گیری از مربیان باتجربه و توانمند گام مهمی در ارائه آموزش های بهتر به جوانان و نوجوانان برداشته شود.

برگزاری نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌ محمد‌ كریمی‌، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، به برگزاری نخستین یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه این استان اشاره کرد و افزود: این یادواره ۵ مردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مهدیه مصلی بزرگ شهرکرد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه شهدای نماز جمعه استان همزمان با برگزاری یادواره در مصلی برپا می شود، اظهار کرد: این نمایشگاه صبح ۵ مرداد با حضور مسؤولان استانی و خانواده شهدا گشایش می‌ یابد.

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه دارای ۲۰ غرفه است اظهار کرد: غرفه‌ها توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده و تا آخر هفته در اختیار ستادهای نماز جمعه شهرستان‌ها قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل ۵ کمیته برای باشکوه برگزار شدن این یادواره افزود: کتاب زندگی‌نامه شهدای نماز جمعه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برای رونمایی، آماده‌ سازی و چاپ می شود.

وی تعداد شهدا ستاد نماز جمعه استان را ۴۰ شهید دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۲ شهید از فرخشهر، ۱۰ شهید از فارسان، ۶ شهید از شهرکرد، ۵ شهید از بروجن و ۷ شهید از لردگان است.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: ۷ کلیپ از شهدا نماز جمعه آماده‌ شده است که در غالب سی دی در اختیار شرکت ‌کنندگان قرار می‌ گیرد./303/9457/ب1

ارسال نظرات