۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۱۱۶۱۲
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۶)

شهیدی از سالکان طریق عشق

طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد رضایی از نسل شیرمردان افغان مدافع حرم است که همچون پروانه ای عاشق از پیله دنیا رها گردید و در آتش عشق معشوق سوخت و جاودانه شد.
شهیدی از سالکان طریق عشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت یگانه طریق کمال و عشق ورزی به معبود است و شهید مصدر نشین بزم عشاق الهی.

شهدا از سفره بی کران عشق معشوق متنعم می شوند و در بزم عاشقانه با معبود، قهقهه مستانه سر می دهند.

شهید اسطوره عشق و هادی طریق بندگی است؛ دل بر معشوق می سپارد و طریق دلدادگی را با بال عشق و معرفت می پیماید تا در سدرة المنتهای عاشقی سکنی گزیند.

طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد رضایی از نسل شیرمردان افغان مدافع حرم است که همچون پروانه ای عاشق از پیله دنیا رها گردید و در آتش عشق معشوق سوخت و جاودانه شد.

تقویم تاریخ چهارمین روز از بهار سال 64 را نشان می داد که گلی در بوستان عشق و ایثار رویید تا سه دهه بعد عطر دل انگیز شهادتش مشام جانها را نوازش دهد.

او که همچون عارفی واصل بر گرد عشق الهی می گشت، راه کمال را در تحصیل علوم دینی یافت و این طریق معرفت را تا سطح 3 ادامه داد اما فریادی درونی او را به جهاد و شهادت فرا می خواند و او دفاع از حرم اهل بیت(ع) را به عنوان طریق کسب معرفت برگزید و در خیل مدافعان حرم زینبی(س) درآمد.

نبرد با تکفیر در سوریه کارزار عشق بازی این کبوتر خونین بال عاشق بود و دهم شهریور سال 93 موسم پرکشیدن این اسطوره عشق و دمشق محل عروج روح ملکوتی این شهید والامقام.

در بخشی از زندگی نامه این روحانی شهید آمده است:« حسن خلق و تقوا، تعهد و تدین، صداقت و جوانمردی در رفتار و کردار، تنها بخشی از صفات نیک وی بود. او با همین اخلاق نیک خود، پذیرای دوستان و شاگردان بسیاری شده بود.

شهید رضایی در کنار تحصیل و تدریس، هیچ گاه از وظایف و مسؤولیت های اجتماعی خود غافل نشد و همواره از رنج و گرفتاری ملت مظلوم افغانستان و مسلمانان سایر کشورها سخن می گفت و رنج می برد و با همین روحیه مؤمنانه همزمان با هجوم تکفیری ها به حریم اهل بیت(ع)، عازم سوریه شد و سرانجام در شهریور سال 93 نام خویش را تا ابد پاینده و جاوید ساخت»

روح ملکوتی این سالک طریق عشق، در بهشت معهود الهی مأوی گزید و پیکر مطهرش در بهشت رضا شهر مقدس مشهد، میعادگاه عاشقان و دلسوختگان شهادت شد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات