۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۰۸۵۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حذف هزینه های غیرضروری لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حذف هزینه های غیرضروری در کشور را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر روز گذشته در دیدار با مدیرکل و کارکنان تأمین اجتماعی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک مجموعه خدماتی است، تصریح کرد: باید خدمت به مردم را افتخار خود بدانید و در این راستا همه توان خود را به کار گیرید.

وی با تأکید بر اینکه توفیق امور خدماتی و گره گشایی از مردم زمانی مجقق خواهد شد که با معنویات به معنای واقعی کلمه گره بخورد، افزود: به یقین اگر همه امور اجتماعی و کارها با معنویت گره نخورند، بی فایده و بی مغز و تهی خواهند بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کار بی محتوا کاری است که به دنیا گره بخورد و به یقین چنین کاری ماندگار نخواهد شد، اظهار کرد: اگر باید کارهای ما بقا داشته باشند، لازمه ‌اش آن است که به محتوا توجه شود؛ به یقین محتوای کار همان گره زدن کارها به معنویات است یعنی انسان در همه این أمور ببیند که برای چه کسی کار می کند و چه کسی باید به او نمره بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه وقتی نگاه انسان در کارها الهی باشد، همه چیز حل خواهد شد و دیگر نباید نگران سلامت کارها بود، ابراز کرد: خلاء هایی که در کارها پیش می آید به خاطر آن است که نگاه ها الهی نیست و این بزرگترین مشکل امروز کشور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دستگاه های دولتی، اجرایی و خدماتی باید به امور معنوی خصوصا بحث نماز توجه جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی از نماز صحبت می ‌شود صرف صورت ظاهری نماز نیست؛ نماز یک عمقی دارد و آن عمود دین بودن است و عمود یعنی آن چیزی که شاخص است.

وی ارتباط با خدای تبارک و تعالی را مهمترین شاخصه نماز برشمرد و گفت: به یقین هر آنچه که با این شاخص گره خورد در حقیقت توانسته ماندگاری را برای خود ثبت کند و بماند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه گزارشهای ارائه شده بسیار خوب است اما آثار آنها در جامعه ملموس و محسوس نیست، خاطرنشان کرد: متولیان امر باید دقت و بررسی کنند که مشکل کار کجاست و به رفع آن بپردازند. آنچه که نشان می دهد، نگاه حاکم نگاه خدمت رسانی و گره گشایی است و این قابل تقدیر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقتی نگاه خدمت رسانی و جلب رضایت عمومی حاکم باشد، هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شده است، تصریح کرد: انسان وقتی نوع کارها و رضایت‌مندی ‌ها و خدمات این سالها را با قبل مقایسه می ‌کند، پی می برد که رشد چشمگیری صورت گرفته و این جای تقدیر و شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید هزینه های اضافی و جنبی که گاهی اشرافی‌گری ‌ها نیز در آنها وجود دارد، کم شود، اظهار کرد: متأسفانه در کلان کشور این معنا وجود دارد که معمولا حساب و کتاب و دقت عمل در هزینه ‌ها و اینکه واقعا هزینه‌های ضروری را مورد توجه قرار بدهیم، کم است که باید این رویه اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه همه مؤظف به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم که مهمترین رکن آن قطع دست بیگانگان از کشور است، افزود: قطع دست طمع بیگانگان از کشور با مدیریت و برنامه ریزی درست صورت می گیرد؛ طبیعی است آن چه که در کشور داریم جوابگوی همه نیازهای ما نیست، در چنین شرایطی باید امور غیر ضروری را فاکتور بگیریم و حذف کنیم.

امام جمعه شهرکرد، حذف هزینه های غیر ضروری در کشور را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از هزینه ‌ها و درآمدهای کشور در جاهایی هزینه می ‌شود که اگر هم نشود خیلی مهم نیست و در مقابل جاهای مهم و خیلی ضروری روی زمین مانده که این خود مشکلات بسیاری را به وجود می آورد؛ این نگاه مهمی است که در کلان کشور باید مورد توجه قرار بگیرد و در مجموعه تأمین اجتماعی نیز اگر همین رویه دنبال شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برای جبران هزینه ‌ها نباید درآمدها را بالا بریم چراکه به مردم فشار می آید، ابراز کرد: توصیه من به شما عزیزان این است که خدمت رسانی به جاهای ضروری را افزایش دهید و جوابگوی مردم باشید تا گله مندی نسبت به مسائل کمتر شود./9457/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات