۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۳۹۸

گفت وگویی با طلبه تهیه کننده و مجری برنامه های تلویزیونی پالیز و گنج نامه

حجت الاسلام محمدی، تهیه کننده ومجری برنامه های تلویزیونی پالیز و گنج نامه گفت: طلاب برای حضور موفق در بخش رسانه باید بر اساس انگیزه شخصی خود شروع به تولید کارهای رسانه ای و کوتاه کنند.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمدی، تهیه کننده ومجری برنامه های تلویزیونی پالیز و گنج نامه گفت: طلاب برای حضور موفق در بخش رسانه باید بر اساس انگیزه شخصی خود شروع به تولید کارهای رسانه ای و کوتاه کنند.

در ادامه متن گفت وگو با  حجت الاسلام محمدی را می خوانید:

کار رسانه ای و فعالیت در تلویزیون را کی شروع کردید؟

سال ۱۳۹۱ برای برنامه ویتامین ث دعوت شده بودم. بعداً در تهران برای اولین بار عمو پورنگ را دیدم ایشان برنامه ویتامین ث ما را دیده بود و خیلی خوشش آمده بود. سال ۱۳۹۲ تهیه کننده برنامه عمو پورنگ از من خواست به برنامه ی آن ها بروم. از آنجا به بعد اتفاقات عجیبی در زندگیم افتاد و آن این بود که احساس کردم منبر الآن اینجا و در فضای رسانه مانند تلویزیون و شبکه های مجازی است. من دیگر دغدغه را بردم سمت رسانه و وارد این کار شدم. خودمان دفتر تبلیغ رسانه ای زدیم و برنامه تلویزیونی می سازیم.

تا کنون چه تولیداتی داشته اید و برنامه شما برای آینده چیست؟

بنده تا کنون برنامه های تلویزیونی، پالیز، سفرنامه کربلا و گنج نامه را ساخته ام. در برنامه پالیز روزهای ولادت و شهادت ائمه برنامه داشتیم، در این برنامه یک کلبه ای درست کردم، کلبه قدیم ندیما، که آدم هایی از تاریخ دعوت می کردیم. در برنامه گنج نامه که تا کنون بیست قسمت آن تولید و پخش شده است، من و پسرم علی با هم می رویم به استانهای مختلف و در مدارس برنامه اجرا می کنیم و کسانی که به سوالات ما جواب بدهند همراه ما می شوند و می رویم دنبال گنج های معنوی. همچنین ما برنامه های کوی محبت و سحر اولی ها را آیتم داشته ایم. برای آینده هم برنامه هایی در دست تولید داریم، از جلمه: برنامه ردپای عشق و یک فیلم سینمایی.

با توجه به موفقیت شما در عرصه رسانه، توصیه شما برای طلابی که تازه می خواهند به این عرصه وارد شوند چیست؟

توصیه بنده این است که از یک جایی شروع کنید. باید انگیزه خودتان را پیدا کنید، مثلا دوست دارید نویسنده شوید. وقتی یک فیلم سینمایی می بینید، بگویید اگر من این فیلم را مذهبی می نوشتم چه جوری می نوشتم. اگه من کارگردانی می کردم چگونه کارگردانی می کردم. بعد با دوربین خودش، چند نفر را جمع کند و همین کار ها را شروع کند. کارهای کوچک.
من خودم برنامه های کودک، شبکه دو، شبکه پویا و جاهای دیگر را اینجوری نگاه می کنم. که اگر من می خواستم یک آیتمی را در این برنامه اجرا کنم، چطور صحبت می کردم، چطور به دوربین نگاه می کردم، چطور سلام می کردم. در عمل است که تخصص به دست می آید، علم و عمل باید با هم پیش بروند.

استقبال مردم از حضور  شما به عنوان یک طلبه ملبس در رسانه چگونه است؟

ما را جایی که توقع نداشتند می دیدند، خیلی برایشان جالب بود. بازخوردش را از پیامک هایی که به برنامه می آمد می دیدیم، خیلی از بچه مذهبی ها پیامک می دادند که با خیال راحت می تونیم به بچه هایمان اجازه بدهیم تلویزیون را نگاه کنند و می دونیم دارد یک برنامه مذهبی عمق دار را تماشا می کند.

یک پسری در جمکران منو دید، گفت بابام چشم نداشت روحانیت  را ببیند. وقتی برنامه شما را دید گفت: روحانی ها هم می خندند! گفت: من الآن طلبه شدم. اگر ما یک برنامه شادی بسازیم، یک منبر شادی بسازیم کسی که حتی این سیستم را قبول ندارد بچه اش را بفرستد طلبگی یعنی ما خیلی برد کردیم.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چه کمک ها و همکاری هایی با شما داشته است؟

 دفتر تبلیغات اسلامی در قالب گروه وصال حمایت های خوبی را برای ما فراهم آورده است، همین جا از مجموعه خدوم دفتر تبلیغات اسلامی کمال قدردانی و تشکر را دارم. به علاوه نیروهای رسانه ای که در بخش رسانه لازم داریم به ما معرفی می کند. در موسسه رویش مهدوی بخشی به عنوان رسانه راه انداختیم و  با همکاری گروه تبلیغ وصال شروع به ساخت برنامه تلویزیونی کردیم. سعی می کنیم که تمام تیم کاری را طلبگی ببندیم حتی سعی می کنیم که تصویر بردار و صدا بردارمان هم طلبه باشد./۸۷۲/د۱۰۱/ج

معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

ارسال نظرات