۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۲۶۳
با حضور علما و شخصیت های حوزوی؛

مراسم چهلم مرحوم آ‌یت الله صابری همدانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله احمد صابری همدانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد رفعت قم برگزار شد.
مراسم ترحیم آ‌یت الله صابری همدانی آیت الله صابری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله احمد صابری همدانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد رفعت قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

همچنین آیات حسن ممدوحی، سید محمد غروی، نجم الدین طبسی، غیاث الدین طه محمدی، مهدی هادوی تهرانی، شریعتی نیاسر، حجج اسلام والمسلمین علی رازینی، هادی ملکوتی، حمید ملکی، ملکا و جمعی دیگر از شخصیت های حوزوی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره آیت الله صابری همدانی را گرامی داشتند و از خداوند متعال برای این عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علو درجات را خواستار شدند.

در این برنامه حجت الاسلام طاهری استاد حوزه علمیه و از شاگردان آیت الله صابری همدانی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به جایگاه ویژه علما در دین مبین اسلام گفت: مرحوم آیت الله صابری از شخصیت های بزرگی بود که حرکت در مسیر الهی را برنامه زندگی خود قرار داده بود.

وی افزود: این شخصیت برجسته همواره بر اساس اولویت ها و نیازهای جامعه و جهان اسلام عمل می کرد  و الا می توانست در قم بماند و با توجه به علم بسیاری که دارد تنها درس خارج بگوید اما به فکر اولویت های جهان اسلام بود و در کشورهای خارجی با وجود سختی های بسیاری به تبلیغ دین اسلام پرداخت و اثرگذار بود./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات