۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۰۸۲۱۲
شاعر آیینی:

وظیفه شاعر تبیین ضعف ها و قوت های جامعه است

شاعر آیینی گفت: شاعر به عنوان پیشروی جامعه باید زنگ خطرها، چالش ها، نقاط قوت و ضعف و نکته های مثبت و منفی را به جامعه بشناساند.
شفیعی

حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، شاعر آیینی و انقلابی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شاخصه های شاعر دینی و انقلابی، اظهار داشت: شاعر کسی است که دردها، نقاط قوت و ضعف جامعه را می بیند و با هشدار دادن،‌ مردم و مسؤولان را آگاه می کند.

شاعر آیینی و انقلابی خوزستان با بیان اینکه شاعر به عنوان پیشروی جامعه باید زنگ خطرها، چالش ها، نقاط قوت و ضعف و نکته های مثبت و منفی را به جامعه بشناساند، ابراز داشت: جامعه در ورای چنین اقداماتی باید آگاهانه برخورد و به برطرف ساختن ضعف ها و کاستی ها همت گمارد که مقتضای چنین عملی نقد و تبیین قوت ها و کاستی ها است.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه فلسفه شاعری نقد و بیان ضعف ها و قوت ها است، عنوان داشت: چنین فلسفه ای اهتمام شاعران به ویژه شاعران دینی و انقلابی است؛ چرا که مسائل اجتماعی همچون عدالت در آموزه های دینی با تعریف لیبرال ها و کمونیست ها تفاوت دارد و شاعر انقلابی مصداق عملی چنین تعریف هایی را مورد توجه قرار دهد که آیا رعایت شده است یا خیر و و مثل کمونیست ها تنها معترض نیست.

شاعر آیینی و انقلابی خوزستان با بیان اینکه امام راحل و رهبری تذکرات محکمی به مسؤولان دارند، تصریح کرد: دید سیاسی داشتن به برخی اشعار و کنار گذاشتن آنها بی انصافی است.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: اشعار ذکر شده در روز عید فطر برگرفته از احادیث مولای متقیان و ائمه اطهار، سخنان امام راحل و رهبری است؛ حال منتقدان با توهین قلمداد کردن چنین اشعاری یا باید بگویند احادیث اهل بیت(ع) توهین آمیز است و یا اینکه بگویند چنین مضامینی در احادیث وجود ندارد.

وی به تذکرات شدید امیرمؤمنان(ع) نسبت به کارگزاران حکومتی اشاره و تصریح کرد: واکنش های صورت گرفته تحت تأثیر حُب و بغض صورت گرفت و بیان چنین اشعاری همان مطالبه گری و عدالت خواهی های خواسته شده رهبری در دیدار دانشجویان و شاعران است.

شاعر آیینی و انقلابی خوزستان گفت: یک شاعر و هنرمند نمی تواند تنها جنبه های مثبت یا منفی را بیان کند و انجام چنین عملی با هویت هنرمندی و شاعری تعارض دارد./۳۰۳/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات