۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۱۱۷
امام جمعه شهرضا:

راه شهید بهشتی تا ابد ماندگار است

امام جمعه شهرضا گفت: راه شهید بهشتی و یاران باوفایش که در راه آرمان و عقیده خود ایستادگی کردند و در نهایت هم به دست دشمنان انقلاب به شهادت رسیدند، تا ابد ماندگار خواهد ماند.
 شهید بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در دیدار فرماندار و مسؤولان اجرایی شهرضا با امام جمعه این شهرستان به مناسبت سالروز واقعه هفت تیر، عنوان کرد: خوارج در زمان حضرت علی(ع) با شهادت آن حضرت کمر بشریت را شکستند و به عقل انسان‌ها ضربه زدند؛ این واقعه تنها یک ترور ساده نبود، بلکه قاتلان آن حضرت در یک توطئه بزرگ جامعه بشری را از پیمودن مسیر درست محروم کردند.

وی اضافه کرد: علم بشریت پس از حضرت علی(ع) ضربات شدیدی خورد، وجود آن حضرت همانند چراغ راهی در مسیر انسان‌ها روشنی بخش بود و سبب می‌شد تا افرادی که خواهان مسیر حق و حقیقت هستند، به راحتی مسیر درست را پیدا کنند.

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: متأسفانه شخصیت حضرت علی(ع) دربین شیعیان بیش از سایر ادیان و مذاهب مظلوم واقع شده، بهره برداری از نهج البلاغه و حدود یازده هزار حدیث غرر الحکم به حداقل رسیده است؛ امیرمؤمنان از این جهات در بین پیروان خود مظلوم است.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: هر کس به هر اندازه‌ای از مقام و شخصیت حضرت علی(ع) فاصله دارد و سعی نمی‌کند تا خود و اطرافیانش را به معیارهای وجودی آن حضرت مطابقت دهد، به همان اندازه در ترور علمی و شخصیتی حضرت علی(ع) شریک است و از این جهت هم شب قدر قرار داده شده تا افراد از اینکه در چنین گروهی باشند، به خدا پناه ببرند.

وی، تلاش علامه امینی در جهت جمع آوری مجموعه بی نظیر الغدیر را ستودنی دانست و تصریح کرد: ایشان سی سال در تمامی کتابخانه‌های جهان برای گردآوری مطالب و تدوین این اثر بزرگ تلاش کردند اما همواره می‌گفتند که حضرت علی(ع) در میان شیعیان خود مظلوم است و از این مسأله ناراحت بودند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: کتاب بی نظیر نهج البلاغه و در مجموع شخصیت حضرت علی(ع) در حوزه و دانشگاه مغفول و مظلوم واقع شده است، بنابراین باید به نهج البلاغه توجه بیشتری بشود. 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: علوی شدن سخت است، اگر شیعه به راستی به اصول مذهبی خود پایبند باشد و به آن عمل کند، تمام دنیا به این مذهب گرایش پیدا می‌کند اما متأسفانه مشکل اینجاست که ما خودمان به آنچه به آن اعتقاد داریم، عمل نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز واقعه ششم تیرماه 1360 و ترور رهبر معظم انقلاب در آن روز، عنوان کرد: راه شهید بهشتی و یاران باوفایش که در راه آرمان و عقیده خود ایستادگی کردند و در نهایت هم به دست دشمنان انقلاب به شهادت رسیدند تا ابد ماندگار خواهد ماند؛ این واقعه به دست دست نشاندگان آمریکا و انگلیس و غرب رخ داد، به فرموده رهبر انقلاب حادثه ششم و هفتم تیرماه در کارنامه کسانی ثبت شد که امروز در سایه آمریکا و همپیمانانش آرمیده‌اند و این کشورها از آن‌ها حمایت می‌کنند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد:  آمریکا دشمن ما است، رهبر معظم انقلاب بارها بر خباثت و عهد شکنی آمریکایی‌ها تأکید کرده‌اند و با رهنمودهای خود راه مقابله با دسیسه‌های این قدرت شیطانی را نشان داده‌اند؛ کسانی که فاجعه ششم و هفتم تیر و زمینه ترور 16 هزار نفر از شهدای ترور انقلاب را ایجاد کرده‌اند امروز هم به دنبال ضربه زدن به عناصر و ارکان انقلاب هستند، بنابراین باید هوشیار و آگاه باشیم. 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: افرادی مثل شهید بهشتی، شهید مدنی و شهید صدوقی از یاران بزرگ انقلاب و امام(ره) بودند، آنها بازوان توانمندی بودند که امام(ره) را در اداره انقلاب یاری می‌کردند، اکنون هم خون آنها به یاری انقلاب آمده و باعث شده تا جوانان برومندی با اقتدا به آن‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز فاجعه هفت تیر و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، افزود: شهید بهشتی همواره خود را در صف امام(ره) احساس می‌کرد و با منطق رسای خود با کسانی که با امام(ره) و انقلاب مخالف بودند، به مناظره می‌پرداخت؛ شهید بهشتی یک نیروی انقلابی و یک مؤمن کامل بود که تمام توان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب به کار بست، باید رفتار فردی مانند این شهید بزرگوار سرلوحه اعمال و رفتار همه مسؤولان در همه زمانها قرار گیرد./202/868/ب1

ارسال نظرات