۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۶۷۹
آیت الله موسوی جزایری:

آغاز و پایان زیارت جامعه کبیره درباره ولایت است

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که آغاز و پایان زیارت جامعه کبیره درباره ولایت است، گفت: در شرح زیارت جامعه کبیره از منابع مورد قبول اهل تسنن برای اثبات ولایت استفاده شده است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در ویژه برنامه سحرخیزان ماه مبارک رمضان که از شبکه استانی خوزستان پخش شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته پرسنل شبکه استانی در طول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان در شرح زیارت جامعه کبیره به اهل بیت(ع) متوسل شدیم و چنین توسلی والاترین افتخار برای ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ملت ایران معتقد و پیرو ولایت ائمه اطهار است، ابراز داشت: آغاز و پایان زیارت جامعه کبیره درباره ولایت است و بسیار خوشحالم که در چند سال اخیر محور بحث ما عرض ادب به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است و در شرح این زیارت تلاش داشتیم تا محور وحدت را مراعات و بدون کمترین جسارتی مطالب و تحقیقات را بیان کنیم.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: با گوش شنوا و آغوشی باز از انتقادها استقبال می کنیم و در شرح زیارت جامعه کبیره به ویژه بحث ولایت تلاش بسیاری کردیم تا وحدت دینی و برادری مسلمانان لطمه نخورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در تبیین ولایت ائمه اطهار از منابع اصیل و مورد قبول برادران اهل تسنن بهره بردیم، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره، زیارتی جامع است که همه درس ها، وظایف و آداب از آن قابل برداشت می باشد و برنامه های جنبی دیگر برنامه سحرخیزان همچون حضور مداحان و معرفی علما و فضلای بزرگ استان جای تقدیر و تشکر دارد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در ادامه نماز عید فطر را ذکرالله و از شعائر عظیم خداوند بیان کرد و افزود: خداوند به مناسبت پیروزی معنوی در ماه مبارک رمضان عید فطر را معین کرد تا مردم به شکرانه چنین نعمتی، خوشحالی کنند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به پرداخت زکات فطره عنوان کرد: وقت پرداخت فطره از اول صبح روز عید تا ظهر است و در صورت حضور در نماز عید فطر پیش از اقامه نماز، باید پرداخت شود اما اگر کسی زودتر از موعد مقرر بخواهد فطریه را فقیر و مستمندی دهد باید نیت قرض داشته باشد و در روز عید فطر نیت برائت ذمه کند.

وی گفت: بر هر فردی که متکفل معیشت خانواده است باید فطریه خود و خانواده را که به مقدار یک صاع از مواد خوراکی و یا مبلغ مساوی است، بدهد./202/9456/ب1

ارسال نظرات