۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۶۶۲
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

استواری جامعه بر پایه تقوا زمینه ساز اتحاد اسلامی است

حجت الاسلام تلخابی با بیان اینکه استواری جامعه بر پایه تقوا زمینه ساز اتحاد اسلامی است، گفت: اگر جامعه بر پایه تقوا استوار شود به وحدت و اتحاد دست یافته و از آثار آن برخوردار خواهد شد.
حجت الاسلام مجید تلخابی

حجت الاسلام مجید تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی، گفت: تقوای الهی در حالت کمال و تام آن در حقیقت تمسک و چنگ زدن به ریسمان الهی است که در روایات از آن به قرآن، عترت و سنت یاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به کارکرد تقوا از دیدگاه قرآن کریم، افزود: مهمترین کارکرد تقوا اتحاد و وحدت در میان مسلمانان است، زیرا تقوا بستر تمسک به حبل الله و رسیدن به وحدت و اتحاد اجتماعی جامعه اسلامی و امت قرآن است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تقوا را همان دینداری و حرکت در مسیر دین دانست و اظهار کرد: تقوا همان دینداری است و کسی که دینداری و تقوا را پیشه خود کند به وحدت دست پیدا می کند زیرا باید در حوزه بینش و نگرش و عمل خود در چارچوب قرآن و سنت عمل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه استواری جامعه بر پایه تقوا زمینه ساز اتحاد اسلامی است، ابراز کرد: از آن جایی که وحدت چیزی جز یگانگی در بینش و روش نیست به خودی خود اتحاد به وجود می‌آید و اختلافات کنار گذاشته می‌شود اگر جامعه بر پایه تقوا استوار شود به وحدت و اتحاد دست یافته و از آثار آن برخوردار خواهد شد.

حجت الاسلام تلخابی در ادامه با اشاره به تأثیر قرآن در زندگی در برطرف شدن نیازهای فردی و اجتماعی، تصریح کرد: قرائت قرآن و توجه به مفاهیم و ترجمه و تفکر در معانی عمیق آن و تفسیر آیات آن مراحلی است که اگر با هدف یادگیری و به کارگیری در زندگی مورد استفاده قرار بگیرد خداوند متعال تمام نیازها را برطرف کرده و مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها مبلغان و فرهنگ‌سازان جامعه باید با تلاش جهادی و استفاده از برنامه های متنوع دینی و فرهنگی اثرات بهره‌مندی و ارتباط با قرآن را برای مردم بیان کنند./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات