۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۶۲۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خبر داد:

فعالیت ۲۲۰ روحانی مقیم در شهرستان آمل

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با کمبود اعتبارات مواجه است، گفت: در شهرستان آمل شاهد حضور ۲۲۰ روحانی مقیم هستیم که در تمام مراسمات ملی و مذهبی اعزام می شوند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در دیدار فرماندار ویژه آمل با قدردانی از توجهات فرماندار ویژه آمل به امر تبلیغ در جامعه، گفت: اداره تبلیغات اسلامی تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد و تمام سیاست آن در راستای منویات و فرمایشات ایشان است.

وی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با کمبود اعتبارات مواجه است، افزود: در شهرستان آمل شاهد حضور 220 روحانی مقیم هستیم که در تمام مراسمات ملی و مذهبی اعزام می شوند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: امسال در ماه مبارک رمضان 430 مبلغ و روحانی به بخش‌ها و مناطق مختلف شهرستان آمل اعزام شدند که با اعزام این تعداد از مبلغان حدود 90 درصد از مناطق شهرستان پوشش داده شد که در تاریخ سازمان بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه 100 مؤسسه قرآنی تحت پوشش سازمان قرار دارد، گفت: در همین راستا 250 مربی قرآنی و 30 پیش دبستانی داریم که در امر تبلیغ برای کودکان و نوجوانان تلاش می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از وجود 450 هیأت مذهبی در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون برای 350 هیأت مجوز صادر شد و 500 نفر مداح در سامانه ثبت نام کردند.

وی همچنین درباره ساخت خانه عالم با مشارکت مردمی، واگذاری کتابخانه سازمان به کتابخانه عمومی و تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز آن مطالبی را عنوان داشت.

سید جعفر رسولی، فرماندار ویژه آمل در این دیدار گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در تبیین معارف اسلامی و انتقال فرهنگ به جامعه اثرگذار باشد.

وی افزود: امروز دشمنان با ترفندهای تبلیغاتی و با اشاعه فرهنگ غربی درحال نفوذ بر روی جوانان و خانواده ها از طریق ماهواره هستند و باید برای مقابله با شبیخون فرهنگی با برنامه ریزی حرکت کنیم.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه ماه های محرم، صفر و رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با ابزار تبلیغی که در اختیار دارد به خوبی می‌ تواند هجمه ‌های دشمنان در فضای مجازی و جامعه را خنثی کند و به شبهات دینی که از سوی بیگانگان و یا عوامل وابسته به آنان مطرح می‌شود پاسخگو باشند.

رسولی اصلی‌ ترین رسالت تبلیغی روحانیان را مقابله با پدیده آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه طلاق و اعتیاد عنوان کرد و افزود: روحانیان می‌ توانند اثرگذارترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی می توانند هم به عنوان یک تهدید و هم یک فرصت باشند، گفت: باید هشیار باشیم که مشغول شدن جوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و گرفتن روح معنوی از جوانان از حیله‌ها و نیرنگ‌های دشمنان است.

رسولی با قدردانی از تلاش ائمه جمعه شهرهای آمل که می توانند به عنوان پشتیبان اصلی اشاعه فرهنگ در جامعه کمک کار باشند، اظهار داشت: از روحانیان مقیم در شهرستان برای تبلیغ در روستاها استفاده کنیم و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها که برای پیشبرد برنامه های عمرانی. تلاش می کنند نیاز است اولویت اول را به فرهنگ اختصاص دهند.

معاون استاندار مازندران در پایان خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی در طول سال و با حضور جوانان در مساجد سطح شهرستان آمل شد./1314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات