۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۰۷۶۰۶
آیت الله قبلان:

مکه از نمادهای بزرگ مسلمانان است

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حمله تروریستی به مکه مکرمه را محکوم کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر تصریح کرد: عید فطر مناسبت خوبی برای تجدید ایمان و تحقق آرزوهاست و باید عامل شادی دل فقرا و محرومان باشد. 

وی افزود: پیام این عید این است که باید در راستای خیر و تقوا همکاری داشته باشیم و به ایستادگی در برابر چالش ها و خطرهای حال و آینده به ویژه پروژه تکفیری و صهیونیستی که دو روی یک سکه هستند و می خواهند اراده و حقوق و کرامت مردم را سلب کنند، بپردازیم.

این عالم لبنانی اظهار داشت: تروریسم صهیونیستی به غصب اراضی عربی، آواره کردن فلسطینیان، ارتکاب جنایت و هتک حرمت انسان و مقدسات مشغول است. این مسائل بر غیرممکن بودن صلح و همزیستی با رژیم و حرمت عادی سازی روابط با صهیونیست ها که خیانت به تاریخ و شهدا و مجروحان و اسیران ما به شمار می آید، تأکید دارد.

آیت الله قبلان ادامه داد: در یاد و خاطره روز جهانی قدس که نماد همبستگی با قدس و هویت عربی و وابستگی اسلامی و مسیحی آن است، از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم به وظیفه شرعی و اخلاقی در یاری فلسطین و حمایت از ملت پایبند بمانند و تحرک فوری برای نجات قدس از یهودی سازی داشته باشند.

وی ادامه داد که ملت های عربی حق ندارند شهر پیامبران و قبله اول مسلمانان که امانتی بر عهده آنان است را به فراموشی بسپارند بلکه موظف به وحدت با فلسطینیان و همبستگی با آنان در نبرد با  اشغالگران صهیونیست هستند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حمله تروریستی به مکه مکرمه را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: تروریسم تکفیری و صهیونیستی در راستای ضربه زدن به منطقه عربی و اسلامی فعالیت کرده و به غرق کردن جوامعمان در تنش و ویرانی و تخریب می اندیشند تا امنیت و ثبات رژیم حفظ شود. بیت الله حرام نماد بزرگی برای همه مسلمانان به شمار می آید و از خداوند متعال می خواهیم مکه و مدینه و قدس و همه مقدسات را حفظ کند./980/ب902/د

ارسال نظرات