۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۰۷۵۷۶
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی: 

جاری شدن عطر رمضان در زندگی مایه سعادت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: سعی کنیم همواره و در همه حال عطر خوش ماه پرفضیلت رمضان را در حال و هوای زندگی خود جاری کنیم.
رمضان

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روزهای پایانی ماه رمضان فرصتی برای جمع‌بندی معنویت کسب شده در ضیافت الله است، اظهار داشت: روزه عامل دستیابی به تقوا و پاکیزگی و تهذیب نفس است.

وی با بیان این‌که روزه داران در دهه پایانی با تلاوت قرآن و ادعیه وارده از سوی ائمه اطهار(ع) غفران الهی را طلب می کنند، خاطرنشان کرد: بهره گیری از فیوضات ماه رمضان در ترویج فرهنگ اسلام ضرورتی مهم به شمار می رود. چه زیباست مؤمنان از این فرصت باقی مانده با خشوع و خضوع در پیشگاه حضرت حق از گناهان گذشته طلب بخشش کنند.

حجت الاسلام مصائبی افزود: امام صادق(ع) شب‌های دهه آخر ماه رمضان پس از نمازهاى واجب‏ و مستحب چنین دعا می کردند که خدايا از ما حق آنچه را كه از ماه رمضان گذشته ادا فرما و كوتاهى ما را از عبادت در اين ماه بيامرز و ماه رمضان را از ما پذيرفته‏ تحويل گير و ما را از زياده‏روي هاى عليه خويشتن مؤاخذه مكن و از رحمت‏شدگان قرار ده، نه از محرومان.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بر استفاده حداکثری از فرصت های معنوی باقی مانده از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: باید دانست که در این یک ماه امساک از خوردن و آشامیدن راه رسیدن به درجه کمال نبود، بلکه تمرین تقوا برای قرب الهی بوده است.

وی عمل به واجبات و ترک محرمات را بهترین وسیله کمال انسان برای تقرب به درگاه الهی دانست و خاطرنشان کرد: پرهیز از محرمات زمینه‌ای برای صیقل روح و روان برای درک حقیقت عبودیت بوده است، فلسفه عید سعید فطر نیز که با عنوان یوم الجوایز شناخته می شود، اهدای جوایز الهی به روزه‌داران و تقواپیشگان است.

حجت الاسلام مصائبی عید فطر را عید عبادت و بندگی مسلمانان در برابر خداوند یکتا دانست و با بیان این‌که عید فطر برای روزه داران و مسلمانانی است که توفیق یک ماه روزه داری و عبادت داشتند، اظهار داشت:  در این روز مبارک خداوند به روزه‌داران و مؤمنان پاداش یک ماه بندگی را عطا می کند.

وی افزود: الطاف الهی در عید فطر شامل حال مسلمانان و روزه دارانی است که در ماه پرفضیلت رمضان به عبادت خالصانه خداوند پرداختند، در روز عید فطر باید روزی را به یاد آوریم که همگان در برابر خداوند یکتا و و در روز قیامت در محضر ایشان حاضر خواهیم شد، سعی کنیم همواره و در همه حال عطر خوش ماه پرفضیلت رمضان را در حال و هوای زندگی خود جاری کنیم./303/935/ب1

ارسال نظرات