۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۰۷۴۹۴
امام جمعه قزوین:

پیروی انسان از وسوسه‌های شیطان موجب حسرت در روز قیامت خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی پیروی انسان از وسوسه‌های شیطان را موجب حسرت دانست و گفت: آنهایی که دچار وسوسه‌های شیطان می‌شوند در روز قیامت دستشان را از شدت حسرت و پشیمانی گاز می‌گیرند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به مهمترین دعای قرآنی، گفت: طبق آیه نود و چهار سوره مؤمنون یکی از دعاهایی که مؤمنان همواره باید داشته باشند، این است که از درگاه الهی بخواهیم ما را هیچ گاه جز ستمکاران قرار ندهد و در مقابل ستمکاران هم سکوت نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به دوری انسان از وسوسه های شیطان، افزود: در آیه نود و هفت سوره مؤمنون تأکید شده است که انسان همواره باید از خداوند متعال بخواهد تا او را از وسوسه های شیطان حفظ کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه پیروی انسان از وسوسه‌های شیطان را موجب حسرت دانست و اظهار کرد: آنهایی که دچار وسوسه‌های شیطان می‌شوند در روز قیامت دستشان را از شدت حسرت و پشیمانی گاز می‌گیرند و می‌گویند ای کاش ما مسیر و راه خود را با رسول گرامی اسلام هماهنگ می‌کردیم تا دچار انحراف نمی‌شدیم.

وی در ادامه با اشاره به نمونه ای از گفتارهای حاکی از وسوسه‌های شیطانی، ابراز کرد: آن کسانی که گفتند امیرمؤمنان(ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند اگر در دوران امام حسین(ع) هم حضور داشتند و جمعیت لشگر را معیار قرار می دادند باید جانب سپاه عمر سعد و یزید را می‌گرفتند تمام این گفته‌ها از وسوسه‌های شیطان به وجود می‌آید.

امام جمعه قزوین در ادامه خداوند متعال را بزرگ‌ترین حمایت کننده و پشتیبان دانست و تأکید کرد: انسان‌ها در حل مشکلات یکدیگر وسیله و ابزار هستند همان گونه که وقتی دچار بیماری می‌شویم به پزشک مراجعه می‌کنیم و او را واسطه شفای بیماری خود قرار می‌دهیم، در عین حال نباید فراموش کنیم که گرسنگی، سیری و شفای ما به دست خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به نمونه دیگری از دعاهای قرآنی در سوره مؤمنون، تصریح کرد: طبق آیه 29 سوره مؤمنون یکی از دعاهای ما باید این باشد که از خداوند متعال بخواهیم ما را در منزلی اسکان دهد که در آن خیر و برکت باشد، از این رو خداوند متعال بهترین کسی است که می‌داند ما را در چه منزلی اسکان دهد.

وی در پایان گفت: با وجودی که ما آن گونه که قرآن و اهل بیت(ع) انتظار دارند نبوده‌ایم باز هم عقلانیت فهم و درستی رفتار در بالاترین سطح آن در میان مسلمانان وجود دارد، از این رو خداوند متعال تأکید می‌کند که انسان‌ها به سوی کسانی که نمی‌توانند سود و نفعی به آنها برسانند هیچگاه دست دراز نکنند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات